مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس گفت: در خصوص آبرسانی به بخش بیرم لارستان هیچ گونه موافقت نامه ای با آب منطقه ای منعقد نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا دهقانی مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس، بیان کرد: طرح های بسیاری از جمله آبرسانی لار و لامرد و آباده از سوی مجموعه ما انجام شد اما تا کنون هیچ نوع موافقت نامه‌ای با مجموعه آب منطقه‌ای فارس در خصوص آبرسانی بیرم منعقد نشده است.

او، با بیان اینکه وظیفه آب منطقه‌ای فارس ، سد سازی و صدور مجوز برداشت از آب سطحی و حفر چاه ها بوده، تصریح کرد: بر اساس آنچه در اساسنامه آب و فاضلاب قید شده، طرح های آبرسانی در شهرستان‌ها و شهرها بر عهده ما نیست و شرکت آب منطقه‌ای فارس عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، و  ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب است.

دهقانی، با تاکید بر اینکه هر طرح باید ابتدا کد را از برنامه و بودجه دریافت کند، ادامه داد: پس از دریافت کد و تامین اعتبار دستگاه بهره برداری آبفا با یک شرکت قراردادی منعقد می‌کند که در غیر این صورت این مسیر در ذی حسابی به عنوان کار خلاف قانون قلمداد می‌شود.

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای استان فارس، با اشاره به مسیر طراحی و اجرای دیگر طرح ها، افزود: به طور مثال در سد سازی بعد از تأییدطرح و دریافت کد مستندات کامل از قبیل طراحی، پدافند و محاسبات ارائه و اعتبار سالانه مصوب و به پیمانکار داده می‌شود و در روز افتتاحیه طرح تحویل داده می‌شود که کارفرمای اصلی در  طرح های آبرسانی آبفای کشور است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.