استاندار اصفهان گفت: امسال هیچگونه راهپیمایی برای آیین اربعین حتی به صورت نمادین به سوی امامزاده‌های واجب التعظیم در این استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری با استانداران برگزار شد گفت: همانطور که اعلام شد مرز عراق بسته است و همانطور که رهبر معطم انقلاب فرمودند مردم می‌توانند آداب و زیارت‌های اربعین و ۲۸ صفر را در خانه و یا در مساجد با رعایت کامل شیوه نامه های  بهداشتی انجام دهند.

او  ادامه داد: بنابراین از هرگونه اجتماع، درخواست و تلاشی برای برگزاری آیین به شکل راهپیمایی باید خودداری شود و قابل تحمل نیست در شرایطی که مرز بسته است درخواست‌های بی جا و بی موردی انجام شود.

استاندار اصفهان از مردم استان درخواست کرد که پافشاری برای برگزاری راهپیمایی اربعین نداشته باشند، زیرا این مساله جدی است و مردم عزیز بایستی در این خصوص همکاری لازم داشته باشند.

او از روحانیت، مداحان، روسای هیات‌های مذهبی و همه دست اندرکارانی که عشق دین، خدا و در واقع عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند درخواست کرد که برنامه ریزی برای راهپیمایی نمادین نداشته باشند تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در منازل فرصت غنیمت شمرده شود و اظهار ادب به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) و دیگر ائمه معصومین صورت گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه وضعیت استان اصفهان و برخی استان‌ها مناسب نیست، زیرا پاره‌ای از مردم برخی از دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: براساس آمار اعلام شده حدود ۴۷ درصد مردم در استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.