معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از هفت هزار دانش آموز مددجو کرمانشاهی به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامیار جمشیدی معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : شور عاطفه‌های امسال از ۲۲ شهریور ماه آغاز و تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت : بر اساس آخرین آمار در ۱۰ روز ابتدایی شور عاطفه‌ها خیران نیک اندیش بیش از پنج میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان به صورت نقد و غیر نقد به دانش آموزان نیازمند اهدا کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه با بیان اینکه شور عاطفه‌های امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با هدف تأمین وسایل آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود، ادامه داد: امیدواریم در این شور مذهبی ملی خیران کمک‌های خود را به صورت نقدی به منظور تأمین ملزومات آموزش غیرحضوری اهدا کنند.

او با یادآوری اینکه هم اکنون این نهاد از بیش از ۱۴ هزار دانش آموز و حدود دو هزار دانشجو در استان حمایت می‌کند، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیش از هفت هزار دانش آموز مددجو کرمانشاهی به شبکه آموزشی شاد دسترسی ندارند.

جمشیدی افزود: امیدواریم با مشارکت خوب خیران در شور عاطفه‌ها برای این دانش آموزان نیازمند تبلت یا گوشی تلفن همراه خریداری و آنان نیز همانند سایر دانش آموزان به شبکه آموزشی شاد دسترسی پیدا کنند.

او به ایجاد مرکز نیکوکاری "مداد رنگی" در استان اشاره و گفت: این مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در زمینه آموزشی و فرهنگی فعالیت می‌کند و برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه با یادآوری اینکه مرکز نیکوکاری مداد رنگی استان کرمانشاه به زودی در دانشگاه سما شهر کرمانشاه آغاز به کار می‌کند، گفت: امیدواریم در سال تحصیلی جاری خیران نیکوکار با پیوستن به طرح‌های مشارکتی این نهاد همچون شور عاطفه‌ها و مداد رنگی یاری رسان دانش آموزان بی بضاعت شوند .

کمک به ایجاد اشتغال کاهش نرخ بیکاری را به دنبال دارد

محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان کمک به ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و توانمندسازی خانواده‌های محروم را از برنامه‌های دارای اولویت کمیته امداد استان خواند و گفت : طی سنوات اخیر با همکاری خوب بانک‌ها توانسته‌ایم در بحث ایجاد اشتغال برای خانواده‌های محروم قدم‌های بسیار خوبی برداریم.

او گفت : براین اساس، پارسال بیش از ۵۵۹۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومان را برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان اجرایی کردیم و از این نظر در بین ۳۱ استان کشور در جایگاه اول قرار گرفتیم.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: برای امسال هم هدفگذاری کرده‌ایم که حداقل شش هزار شغل ایجاد کنیم که برای تحقق این هدف به کمک و همراهی مجموعه استان نیاز داریم.

او افزود: برای اینکه بتوانیم این برنامه را محقق کنیم به ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در شش ماهه ابتدایی امسال فقط ۲۴ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته که در قالب تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت کرده‌ایم.

رخصی ادامه داد: اگر روند تخصیص اعتبارات اینگونه پیش برود، نمی‌توانیم به هدفگذاری که برای ایجاد شش هزار شغل ترسیم کرده‌ایم، برسیم.

او گفت: درصورتی که اعتبار باشد که بتوانیم تسهیلات پرداخت کنیم این توانایی را داریم که حتی ۱۰ هزار شغل را هم برای امسال در استان محقق کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.