رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نیرو‌های بهداشتی از ابتدای اسفند تا سوم مهر ماه از ۱۱۹ هزار از اماکن و مراکز طبخ غذا دراستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ستاد کرونای استان، گفت: نیرو‌های بهداشتی، از ابتدای اسفند تا سوم مهر ماه، بیش از ۱۱۹ هزار بازدید از ۲۶ هزار و ۵۷۰ اماکن و مراکز طبخ غذا که در استان فعال هستند، انجام دادند.

او گفت: در این بازدیدها، ۶۹ هزار مرکز دارای فعالیت خوب بودند و ۱۶ هزار و ۳۸ مورد به مراکز قضایی معرفی و ۶۵۶ مورد هم پلمب شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: از ۱۵ تا ۳۰ شهریور از ۲۳ هزار و ۵۰ مدرسه استان، به تعداد هزار و ۱۱۷ مدرسه مورد بازدید کارشناسان بهداشتی قرار گرفت.

او گفت: در این بازدید‌ها مشخص شد که ۸۹ درصد بهداشت فردی، ۶۶ درصد ماسک زدن و ۸۸ درصد فاصله اجتماعی در مدارس گلستان رعایت شد.

فاضل افزود: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، در کشور میانگین بستری بیماری کرونا در کشور ۱۲/۲بیمار در حالیکه این عدد در استان گلستان، ۱/۳۸ بیمار است.

او افزود:طبق اعلام ستاد ملی کرونا پیک سوم بیماری کوید ۱۹ در تعدادی از استان‌های کشور شروع شده است.

فاضل گفت: انشالله در استان گلستان شاهد این وضعیت نباشیم و این مستلزم رعایت قوانین و شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

او گفت: شهرستان‌های گمیشان، مراوه تپه، آق قلا، علی آباد و مینودشت در وضعیت سفید، و شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز است و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

او افزود: در حال حاضر وضعیت استان گلستان زرد است، در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی ستاد کرونا، وضعیت آرامش استان از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول گفت: از ۱۵ لغایت ۳۱ شهریور ماه تعداد ۳۹ مورد بستری مربوط به افراد ۶ تا ۱۸ ساله استان بود که ۲ نفر کرونا مثبت اعلام شدند.

او افزود: از ۱ تا ۵ مهر ماه تعداد ۴ مورد بستری در این رده سنی داشتیم که هیچ مورد مثبت نبود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.