مدیر کل بنیاد شهید گیلان گفت: در کنگره ملی شکوه ایثار از ۵ نفر از همسران شهید، جانباز و آزاده استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در کنگره ملی شکوه ایثار از طریق ویدئو کنفرانس، ادبیات پایداری دفاع مقدس در قالب اجرای صحنه‌ای تئاتر، سرود اشعار انقلابی و رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، همزمان برای همه استان‌های کشور بازخوانی و اجرا شده است.

در این آیین معنوی همزمان از ۱۶۰ نفر از مادران، همسران و فرزندان دختر شهدا، همسران جانبازان و آزادگان منتخب سراسر کشور با اهدای لوح سپاس قدردانی شد که از این منتخبان ۵ نفر از آنان، خانواده شهید عیدی الیاسی، خانواده شهید حسن شوقی، خانواده شهید غلامرضا ادبی مهذب وهمچنین از همسر ایثارگر و جانباز ۷۰ درصد کیهان هاشم نیا و خانواده آزاده فرج الله شجاع گیلانی هستند.

عبدالله پاکاری ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه کنگره ملی شکوه ایثار، بهانه‌ای برای بازخوانی نقش بانوان برای دفاع از مرز و بوم و ایثارگری‌ها و صبوری‌های آنان در دوران دفاع مقدس برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی شده است، گفت: این بانوان گرانقدر امروزه نیز نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

او  با اشاره به اینکه قطعا خانواده‌های معظم شهدا، پاداش صبر و استقامت خود را از درگاه الهی خواهند گرفت، افزود: روح ایمان و بزرگ منشی شهدا و ایثارگران معظم، در خانواده‌های آنان است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا پیش قراولان انقلاب هستند، گفت: تکریم از خانواده‌های شهدا که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، جزء وظایف مسئولان است.

عبدالله پاکاری تصریح کرد: گیلان در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۸ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.