معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: پروژه گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ بدون احیای رودخانه قره‌سو تحقق‌پذیر نیست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه با تاکید بر اینکه پروژه گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ بدون احیای رودخانه قره‌سو تحقق‌پذیر نیست، گفت: در همه جای دنیا وقتی یک رودخانه زیبا مثل قره‌سو از وسط شهر می‌گذرد، سعی بر حفظ و استفاده از آن به عنوان یک سمبل زیست محیطی و گردشگری است.

او گفت : خوشحالم از اینکه در سفر هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، استاندار کرمانشاه خواستار تسریع در تزریق بودجه برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه کرمانشاه به عنوان یک نیاز جدی و نجات قره سو از این مصیبت فاضلاب، شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با جدیت کامل پیگیر موضوع نجات قره‌سو بوده و هست، افزود: با رئیس سازمان محیط زیست کشور برای کمک به حل این مشکل مکاتبات لازم انجام شده و این سازمان نیز پیگیری لازم با وزارت نیرو را کرده است.

او ادامه داد: ما از تمام ظرفیت‌ها برای اهمیت این موضوع استفاده کردیم و حتی ظرفیت‌های قانونی و قضایی را به کار برده ایم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: ما معتقدیم تزریق اعتبار برای راه‌اندازی تصفیه خانه کرمانشاه مثل نان شب واجب است، چون بخش زیادی از این فاضلاب منتهی به قره سو برای آبیاری مزارع کشاورزی به کار می‌رود و امنیت و سلامت غذایی را وارد چالش جدی می‌کند.

او با بیان اینکه اگر کار زمینه‌ای و از پایه درست شود اثراتش هم فراگیر می‌شود، ادامه داد: نمایندگان استان در بودجه سال ۱۴۰۰ به طور جدی مطالبه‌گر تحقق اعتبار لازم برای تصفیه‌خانه کرمانشاه باشند.

ولی زاده با بیان اینکه نجات قره‌سو تنها نجات کرمانشاه نیست بلکه نجات لرستان تا حوزه کرخه در خوزستان است، افزود: خوشحالیم که صدای محیط زیست استان جدی گرفته شد و مطالبه جدی استاندار، مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیر عامل آبفا در سفر آقای نوبخت تحقق تامین اعتبار تصفیه خانه کلان شهر کرمانشاه بود امید را در ما و همکاران محیط زیست استان زنده کرد که بالاخره این مطالبه جدی و مهم با خواست مسوُولان در حال تحقق است.

او گفت: روزی قره‌سو مثل چشمه‌های زلال زاگرس بخروشد و ماهی‌ها را براحتی در کف آن دید و روزی گردشگران در کنار قره سو لحظه‌ای بیاسایند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.