مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌های استان کرمانشاه از شناسایی ۷۰۰ خانه مسافر غیرمجاز در سطح استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پوریا صندوقی مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌های استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت ۷۰ خانه مسافر دارای مجوز در استان، گفت : ۳۸ خانه مسافر هم در مرحله اخذ مجوز برای فعالیت هستند.

او با بیان اینکه درحال حاضر ۳۰۰ متقاضی هم وجود دارد که درخواست صدور مجوز راه اندازی خانه مسافر را دارند، گفت : طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال ۲۰۰ خانه مسافر فعال دارای مجوز در سطح استان خواهیم داشت.

مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌های کرمانشاه مدت زمان فرآیند صدور مجوز برای هر خانه مسافر را بصورت میانگین دو تا سه ماه اعلام کرد و افزود: طی ماه‌های گذشته فرآیند صدور مجوز خانه مسافر‌ها بسیار سختگیرانه‌تر شده، با این حال تلاش می‌کنیم تا خانه مسافر‌هایی که بصورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند را ترغیب به اخذ مجوز کنیم.

 این مسئول افزود: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ خانه مسافر فاقد مجوز در استان شناسایی شده که بخش زیادی از آن‌ها در محدوده تاق بستان کرمانشاه و منطقه اورامانات مشغول به فعالیت هستند.

او از افزایش ۳۰ درصدی نرخ اقامت در خانه مسافر‌های کرمانشاه خبرداد و گفت: خانه مسافر‌های کرمانشاه به شش درجه ممتاز، درجه یک، درجه دو ممتاز، درجه دو، درجه سه ممتاز و درجه سه تقسیم می‌شوند و از ابتدای مهر این واحد‌های اقامتی در ایام عادی، ایام تعطیلات (پیک سفر) و ایام نوروز نرخ‌های متفاوتی برای اقامت مسافرین خواهند داشت.

صندوقی ادامه داد: براین اساس، نرخ اقامت در خانه مسافر‌های ممتاز استان برای یک خانواده چهار نفره در ایام عادی سال ۲۱۰ هزار تومان، ایام تعطیلات ۲۳۰ هزار تومان و ایام نوروز ۹۹ حدود ۲۷۰ هزار تومان خواهد بود. برای هر نفر اضافه هم این نرخ حداقل ۵۲ و حداکثر ۶۷ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: همچنین تعرفه اقامت در خانه مسافر‌های درجه یک استان برای همان تعداد نفرات یعنی یک خانواده چهار نفره در ایام عادی سال ۱۹۰ هزار تومان، ایام تعطیلات ۲۱۰ هزار تومان و ایام نوروز پیش رو ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود و برای هر نفر اضافه حداقل ۴۷ و حداکثر ۶۲ هزار تومان اضافه خواهدشد.

 مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌ها در کرمانشاه گفت: تعرفه اقامت در خانه مسافر‌های درجه دو ممتاز استان نیز برای ایام عادی سال ۱۷۰ هزار تومان، ایام تعطیلات ۱۹۰ هزار تومان و نوروز ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود و برای هر نفر اضافه حداقل ۴۲ و حداکثر ۵۷ هزار تومان اخذ می‌شود.

او گفت: همچنین این تعرفه برای خانه مسافر‌های درجه دو نیز در ایام عادی ۱۵۰، ایام تعطیلات ۱۷۰ و نوروز ۲۱۰ هزار تومان است. برای نفر اضافه هم حداقل ۳۷ و حداکثر ۵۲ هزار تومان اضافه گرفته خواهد شد.

صندوقی در خصوص تعرفه خانه مسافر‌های درجه سه ممتاز و درجه سه استان ادامه داد: برای ایام عادی سال، ایام تعطیلات و ایام نوروز نرخ اقامت در خانه مسافر‌های درجه سه ممتاز به ترتیب ۱۳۰، ۱۵۰ و ۱۹۰ هزار تومان و برای درجه سه هم ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۷۰ هزار تومان خواهد بود.

او افزود: برای هر نفر اضافه خانه مسافر‌های درجه سه ممتاز حداقل ۳۲ و حداکثر ۴۷ هزار تومان و درجه سه حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۲ هزار تومان گرفته می‌شود.

مجری طرح ساماندهی خانه مسافر‌ها در کرمانشاه با بیان اینکه نظارت کاملی بر فعالیت خانه مسافر‌ها در کرمانشاه وجود دارد، گفت: به منظور برخورد جدی‌تر با فعالیت واحد‌های غیرمجاز ضمن قدردانی از همراهی اداره کل میراث فرهنگی و نظارت بر اماکن، نیازمند همکاری بیشتر دستگاه قضایی، پلیس فتا، نیروی انتظامی، استانداری و... هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.