امارات متحده عربی برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا درخواست رسمی خود را به مقامات این کشور ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، امارات پس از امضا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، درخواست رسمی خرید جنگنده‌های اف-۳۵ را به آمریکا ارائه کرده است.

یک مقام آگاه دولت آمریکا اعلام کرد دولت ابوظبی پس از امضا توافق سازش با رژیم صهیونیستی، رسما برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا درخواست داده است. هنوز مشخص نیست که امارات خواهان خرید چند جنگنده اف-۳۵ است.

صهیونیست‌ها برغم توافق با ابوظبی به شدت مخالف دستیابی امارات به جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا هستند، با این حال انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات تلاش این کشور برای بروزرسانی ناوگان نظامی خود را منطقی و مشروع توصیف کرد. از سوی دیگر مقامات وزارت دفاع و خارجه آمریکا اعلام کردند تا زمانی که این موضوع به اطلاع کنگره نرسد، نمی‌توانند در خصوص فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات اظهارنظر کنند.

تحلیگران مسائل خاورمیانه پیش بینی می‌کنند خرید جنگنده‌های اف-۳۵ چالش جدی را متوجه روابط تازه عیان شده امارات و رژیم صهیونیستی کند.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مشکلی با فروش تسلیحات نظامی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ به کشور‌های حاشیه خلیج فارس ندارد. اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف۳۵ به امارات، خواستار اطمینان یافتن کنگره این کشور نسبت به برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه شد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از توافق رژیم دست‌نشانده امارات با رژیم اشغالگر صهیونیستی برای خیانت به مردم فلسطین، گفت که کنگره باید برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را حفظ کند.

برخی بر این باورند که امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی، مسیر دستیابی امارات به جنگنده‌های اف-۳۵ که سال‌ها به صورت اختصاصی تنها در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت، همواره می‌کند. هرچند صهیونیست‌ها طی همین مدت بار‌ها مخالفت خود با این اقدام آمریکا را علنا اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار