وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد سفیر جدید خود در اردن را تعیین کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عمون، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از تعیین سفیر جدید خود در کشور اردن خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که «ایتان سورکس» سفیر جدید رژیم صهیونیستی در اردن است.

رسانه‌های عبری زبان در این خصوص نوشتند که اعلام تعیین سفیر جدید از طریق انتشار توئیتی در صفحه رسمی وزارت خارجه صورت گرفته است.

گفته شده سورکس که سفیر جدید رژیم صهیونیستی در اردن شده است همزمان فرستاده ویژه امور آب در بخش خاورمیانه وزارت خارجه این رژیم است و پست‌های متعددی را در این وزارتخانه برعهده دارد همچنین پیش از این در سفارت تل آویو در اردن فعالیت می‌کرده است.

اردن دومین کشور عربی پس از مصر بود که در سال ۱۹۹۴ توافق صلح با رژیم صهیونیستی را امضا کرد، اما علی‌رغم اینکه سال‌هاست روابط خود با تل آویو را عادی‌سازی کرده‌اند، اما از رهگذر این روابط علاوه بر اینکه منافع قابل توجهی کسب نکردند و ورود به قرارداد‌های اقتصادی علنی سال‌ها به طول انجامید، در معرض سوء استفاده‌های این رژیم نیز قرار گرفته‌اند.

در همین حال، دو کشور امارات و بحرین که چندی پیش توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرده اند تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر اینکه عادی‌سازی روابط با تل آویو چشم‌انداز‌های روشن اقتصادی به دنبال دارد، انجام می‌دهند و برای ایجاد شراکت در زمینه‌های مختلف شتاب بسیاری دارند.

به گفته «حسام عایش»، کارشناس اقتصادی اردنی، مناسبات عادی شده اردن و اسرائیل بسیار کم‌رمق است و تنها به توافق واردات گاز محدود است که آن هم با مخالفت شدید مردم رو به رو است.

عایش اظهار کرد: اسرائیل از ورای توافقات عادی‌سازی روابط تلاش می‌کند تا منافعش در منطقه و جهان را تقویت کند و وارد بازار‌های کشور‌های عربی شود چرا که پیش از این توافقات در وضع تقریبا منزوی به سر می‌برد.

دولت آمریکا که تلاش بسیاری برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی برای تبلیغات انتخاباتی خود انجام داده است، اعلام کرده که هفته جاری یک یا دو کشور عربی دیگر شف عادی سازی روابط خواهند پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار