رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های باران و برف همراه با افت دما و احتمال آبگرفتگی از یکشنبه در استان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یحیی قاینی پور رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های باران و برف همراه با افت دما و احتمال آبگرفتگی از فردا یکشنبه در خراسان رضوی آغاز می‌شود و تا صبح روز سه شنبه همین هفته ادامه دارد.

او افزود: به دنبال نفوذ جریانات به نسبت سرد شمالی این بارش‌ها بیشتر در نیمه شمالی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت کاهش بین ۶ و هشت درجه‌ای دمای هوا، بارش پراکنده باران و برف به ویژه در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود و در مناطق مستعد، وزش باد شدید لحظه‌ای پیش بینی شده است.

قاینی پور بیان کرد: بیشترین بارش روز دوشنبه در مناطق شمالی، غربی و ارتفاعات مرکزی خراسان رضوی رخ می‌دهد.

او تصریح کرد: این بارش‌ها تا صبح روز سه شنبه همین هفته ادامه دارد، اما روند کاهش دما تا روز چهارشنبه پیش بینی شده است.
 

بیشتر بخوانید


رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سبزوار با بیشینه دمای هوا ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

قاینی پور اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در تایباد با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در سطح زرد نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، تشکیل مه و کاهش میدان دید افقی، لغزندگی و اختلال در سیستم حمل و نقل محور‌های کوهستانی و آسیب به سازه‌های موقت به علت وزش باد هشدار داده است.

در این مدت در نواحی کوهستانی و سردسیر خراسان رضوی حداقل دمای شبانه به حدود صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.

بر این اساس خودداری از تردد و سفر‌های غیر ضروری به ویژه در محور‌های کوهستانی شمال استان، تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند و همچنین تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده مورد تاکید است.
 
انتهای پیام//ف.ش
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.