اجرای طرح «نذر کتاب» در کتابخانه‌های عمومی

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیستون از توابع شهرستان هرسین از اجرای طرح «نذر کتاب» همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) در کتابخانه‌های عمومی این بخش خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ افشین رحیمی بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیستون گفت: در راستای ترویج فرهنگ اهدای کتاب و غنی‌سازی کتابخانه‌های عمومی، مردم می‌توانند در ایام اربعین در کنار سایر نذورات، نذر کتاب داشته باشند تا در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقشی موثر ایفا کنند.

او گفت: سنت نذر ریشه در اعتقادات و فرهنگ مردم این مرز و بوم دارد و از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در بین مردم کشور داشته است لذا باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین و ۲۸ صفر و عشق و علاقه مردم به پیامبر اسلام (ص) و امام حسین (ع)، نذر کتاب به عنوان یک حرکت فرهنگی مناسب پیشنهاد می‌شود و مردم می‌توانند به نیت نذر، کتاب‌های خود را اهدا کنند.

رحیمی افزود: بر اساس طرح نذر کتاب همه مردم و ادارات بدون هیچ محدودیتی می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل خود کتب بلااستفاده و خوانده شده و یا خریداری شده خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند و امکان استفاده اقشار مختلف از کتاب را فراهم سازند و به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار