اسحاق جهانگیری گفت: رشد صنعت فولاد ایران در سال گذشته ۶.۵ درصد بوده و با وجود تحریم‌های ظالمانه بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در بدو ورود به بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت: ایران در سال‌های اخیر کشور‌های فرانسه و ایتالیا را در زمینه تولید فولاد پشت سر گذاشته و امروز به رتبه دهم در صنعت تولید فولاد رسیده است.

جهانگیری افزود:در سال گذشته که رشد صنعت فولاد در دنیا ۳.۵ درصد بوده، رشد این صنعت در ایران بیش از ۶.۵ درصد بوده و علی رغم تحریم‌های ظالمانه، ایران در سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد به کشور‌های دیگر صادر کرده است.

او استان هرمزگان را از استان‌های پراهمیت و استراتژیک کشور و با مردمانی عزیز، بزرگوار و زحمتکش برشمرد و گفت: این استان نقش بسیار مهمی در بخش‌های مختلف به خصوص اقتصاد کشور ایفا می‌کند و از اصلی‌ترین کانون‌های توسعه کشور است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: شهر بندرعباس از رشد قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار بوده و طرح‌های متعدد و مهمی در استان هرمزگان در دست اقدام است و شهر جاسک به عنوان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی کشور در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع دیگر تبدیل خواهد شد.

جهانگیری، بندر شهید رجایی را از مهمترین بنادر کشور در حوزه تجارت خارجی و واردات و صادرات برشمرد و گفت: بازدید از این بندر و رسیدگی به مسائل تجارت خارجی از جمله اهداف این سفر است چرا که کشور در مقطع فعلی نیاز مبرمی به واردات کالا‌های مورد نیاز از طریق بنادر دارد.

او افزود: البته مرکز اصلی واردات کالا‌های اساسی بندر امام خمینی (ره) و مرکز واردات کالا‌های صنعتی بندر شهید رجایی است و براساس گزارش‌های دریافت شده حجم قابل توجهی از کالا‌های صنعتی و برخی کالا‌های اساسی در بنادر مانده است که امروز در جلسه‌ای که در بندر شهید رجایی برگزار خواهد شد، تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به روند ترخیص کالا و تخلیه بنادر اتخاذ خواهد شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح چند طرح صنعتی و عمرانی صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

فاز دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس در سفر معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان افتتاح می‌شود.

بازدید از مجموعه بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان است.

وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مستضعفان نیز معوان اول اول رئیس جمهور را در سفر به هرمزگان همراهی می کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.