مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : امیدواریم میزان صادرات از مرز‌های کرمانشاه نیمه دوم سال بیشتر باشد و بتوانیم به رقم صادرات ۲.۵ میلیارد دلار برای امسال برسیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهزاد باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به صادرات حدود ۱.۱ میلیارد دلاری که در نیمه اول امسال از مرز‌های استان صورت گرفته، گفت : علی رغم محدودیت‌هایی که به دلیل شرایط بیماری کرونا داشتیم، روند صادرات استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بود.

او گفت : این میزان صادرات در شرایطی رخ داد که برای حدود پنج ماه مرز سومار را به دلیل شرایط بیماری کرونا نداشتیم و مرز‌های شوشمی و شیخ صله نیز چندین روز تعطیل بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: در نیمه اول امسال عمده صادرات استان از مرز پرویزخان صورت گرفت و مرز‌های مهمی همچون سومار که بخش زیادی از بار صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد، فعالیت زیادی نداشت.

باباخانی با اشاره به کاهش محدودیت‌های کرونایی در مرز‌های استان و فعال شدن مرز سومار برای چهار روز در هفته، ادامه داد: امیدواریم با فعال شدن مرز‌ها و پشت سر گذاشتن مشکلاتی که در نیمه اول سال داشتیم، وضعیت صادرات استان در نیمه دوم سال بهتر شود.

او گفت: اگر مشکل خاص و یا محدودیتی در نیمه دوم سال رخ ندهد، می توانیم صادرات امسال استان را به ۲.۵ میلیارد دلار برسانیم که از ۲.۲ میلیارد دلار سال ۱۳۹۸ بیشتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوعیت واردت برخی از اقلام کشاورزی از سوی عراق عاملی برای کاهش صادرات استان نیست، گفت: اگرچه محصولات کشاورزی خصوصا در نیمه دوم سال سهم قابل توجهی از صادرات را به خود اختصاص می‌دهد، اما این ممنوعیت‌ها که با هدف حمایت از تولید داخلی این کشور است معمولا هر ساله وجود دارد و فقط برای تعدادی از محصولات است.

او گفت: بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نیمه اول امسال صادرات از مرز‌های کرمانشاه به حدود ۱.۱ میلیارد دلار رسیده که ازنظر وزن و ارزش، به ترتیب ۱۴ و ۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.