امام جمعه قزوین گفت: خدای متعال به انسان‌های باکرامت، با صداقت و اهل ایمان عزت می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: خدای متعال به انسان‌های باکرامت و اهل رحمت و محبت و با صداقت و اهل ایمان و قدرت عزت می‌دهد و به معاندان و ظالمان و مشرکان و منفعت طلبان ذلت می‌دهد.

او افزود: نباید عمر خود را بی جهت به دنبال عزت باشیم و باید بدانیم تمام عزت‌ها نزد خداست، هرکسی اراده کرده عزت کسب کند باید بداند که تمام عزت‌ها نزد خداست و برای کسب عزت دین خدا را پذیرفته و ملتزم به مبانی دین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: سیره و شیوه زندگی حضرت رسول اکرم (ص) یک مسیر برای کسب عزت است، زیرا خداوند فرموده عزت نزد پیامبر است و از سوی دیگر درجه ایمان و مومن بودن ما نشان از عزت ما دارد.

وی عنوان کرد: عامل دیگری برای کسب عزت، ارتباط با قرآن کریم است، آیات الهی منبع عزت است اگر ما ارتباط با این کلام الهی گرفتیم و صادقانه این قرآن را در زندگی پیاده کردیم به سمت عزت حرکت کرده ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مسیر دیگر برای کسب عزت تقواست، تقوا یعنی هرکجا که نیاز است خدا ما را آنجا ببیند حاضر باشیم و هرکجا نباید حضور داشته باشیم در آنجا نباشیم، خدا می‌خواهد ما را در پای درس قرآن و اسلام و احترام به پدر و مادر و حمایت از مستضعفان و مبارزه با ظلم و حمایت از جریان مقاومت ببیند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه اطاعت از اولی‌الامر یکی دیگر از راه‌های کسب عزت است خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) و چهارده معصوم (ع) اولی‌الامر هستند که باید از آن‌ها اطاعت کنیم. در زمان غیبت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اولی‌الامر محسوب می‌شوند چرا که شخصیت‌هایی فقیه و شجاع و بصیر هستند.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند هیچ آدمی در عزت و عظمتی قرار نداشت مگر اینکه حق را رها کرد و ذلیل شد و هیچ انسان ضعیف و ناتوانی به حق متصل نشد مگر اینکه به عزت رسید؛ بنابراین متوجه می‌شویم که مدافع حق بودن زمینه ساز کسب عزت و عظمت است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شاید افرادی را در زندگی ببینیم که دارای مقامات دنیوی و جاه و مال و قدرت هستند، اما اهل ایمان نیستند، این افراد عزت کاذب دارند و نزد مردم و خدا عزت ندارند.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: کظم غیظ یکی دیگر از راه‌های کسب عزت است گاهی براساس عصبانیت و تندی رفتاری می‌کنیم که ایمان و اعتقاد خدا را زیر سوال می‌بریم. گاهی مشکلات اقتصادی به ما فشار می‌آورد که براساس غفلت این خون‌های شهیدان که در راه حفظ امنیت ریخته شده را فراموش می‌کنیم و با خشم و عصبانیت اسلام و انقلاب را مقصر می‌دانیم، اما متوجه نیستیم که انتخاب‌های اشتباه خودمان و عدم مدیریت برخی مسئولان زمینه ساز این مشکلات شده است.

وی بیان کرد: امیرمومنان (ع) فرموده اند هرکس از هرچیزی گمان کند که به عزت رسیده یعنی از مال دنیا و ثروت و مقام، این موارد جز ذلت چیزی نیست. همچنین هرکس از غیرخدا به عزت برسد در همان عزت دروغین به ذلت خواهد رسید. منافقین و شاه دوران پهلوی و بنی صدر همه در مسیر ذلت حرکت کرده و خود را ضایع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند "چیزی مثل طمع انسان را خوار نمی‌کند. " در روایت می‌خوانیم که عزت نفس ما به اندازه‌ای ارزشمند است که نباید آن را به مسائل دنیوی بفروشیم خدا ما را آزاده آفریده بنابراین نباید خود را برده چیزی بکنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) فرموده اند خدا اختیار هرچیزی را به انسان داده است مگر از بین بردن عزت نفس او را، خدا به هیچ کسی اجازه نداده که عزت و آبروی خود را تخریب کند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه به مناسبت‌های پیش رو از جمله سالروز ارتحال آیت الله مرعشی، آیت الله خویی، مجتهد بزرگ شیعه، سالگرد وفات سلمان فارسی و شهادت عمار یاسر شهادت شهید هاشمی‌نژاد به دست منافقین، شهادت سرداران بزرگ اسلام نامجو و فکوری و کلاهدوز اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.