آغاز مرمت سر در ورودی بقعه امامزادگان ۱۷ تن گلپایگان

رئیس اوقاف و امورخیریه گلپایگان گفت: مرمت و بازسازی سردر ورودی و ایوان حرم مطهر امامزادگان هفده تن (ع) گلپایگان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه مرمت و بازسازی سر در ورودی امامزادگان هفده تن (ع) گلپایگان پس از قرار داد با پیمانکار شروع شده است، اظهار داشت: رسمی‌بندی سردر ورودی حرم شامل تزئینات نقاشی به سبک دوره صفویه به همراه لایه چینی و آیه نویسی و کاشی کاری هفت رنگ با هزینه ۱۱۵ میلیون تومان در مدت سه ماه به اتمام می‌رسد.

او افزود: مرمت این اثر تاریخی با نظارت میراث فرهنگی و اداره اوقاف گلپایگان انجام و هزینه مرمت این پروژه از محل اعتبارات اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان و هیئت امنای امامزادگان هفده تن (ع) پرداخت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اشاره به اینکه مناقصه مرمت گنبد بقعه امامزادگان هفده تن (ع) انجام شده است و پس از قرارداد با پیمانکار مربوطه ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، گفت: گنبد بقعه امامزاده ناصربن علی (ع) اثر میراثی نیست و بازسازی آن به سبک نوین و از جنس فایبرگلاس انجام می‌شود.

او با اشاره به پروژه گلدسته‌های درب ورودی امامزادگان هفده‌تن (ع) گلپایگان گفت: سال‌های متوالی از نصب لوله‌های داربست برای سنگ کاری گلدسته‌های درب ورودی حرم امام زادگان هفده تن (ع) می‌گذرد و چهره‌ای نازیبا به این مکان پربازدید مذهبی شهر داده است، در این راستا مناقصه برگزار شد، اما استقبال نشد که اگر در مناقصه دوم اساتید مجرب و باسابقه شرکت کنند پروژه انجام خواهد شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: درب ورودی حرم مطهر امام زادگان هفده تن در اثر وزش باد شدید شکسته شد و برای مرمت آن با پیمانکار قرارداد سه ماهه با اعتبار ۱۸ میلیون تومان از محل اعتبارات امامزاده هفده تن (ع) منعقد شد تا به شکل اولیه تعمیر و نصب شود و اگر قابلیت نصب در ورودی حرم را نیز نداشته باشد در موزه یا حسنیه نصب خواهد شد.

او با اشاره به طرح توسعه داخل حرم امامزادگان هفده تن (ع) گفت: یکی از غرفه‌های تجاری نزدیک حرم خریداری شده است که با تخریب آن نمای حرم از سمت خیابان بهتر دیده می‌شود، همچنین در نظر داریم برای توسعه فضای اطراف حرم یکی از منازل یا مغازه‌های اطراف را خریداری کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.