دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز خشونت را تجارتی پرسود به نفع تولیدکنندگان محتوا‌های نمایشی دانست و گفت: مشاهده خشونت رسانه‌ای بر پرخاشگری بینندگان تاثیر می‌گذارد.

سید محمد حسینی دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استفاده از خشونت و رفتار‌ها و اعمال خشونت آمیز در برنامه‌های تلویزیونی در حال گسترش بوده و خشونت به تجارتی پرسود برای تولیدکنندگان محتواهای نمایشی و فیلم‌ها تبدیل شده است.

او افزود: نمایش بیش از حد فیلم‌ها و تصاویر آمیخته با خشونت در برنامه‌های تلویزیونی به ویژه فیلم‌های تولید شده در کشور‌های خارجی سبب شده خشونت از سطح بزرگسالی به دوره کودکی منتقل شود.

حسینی، دنیایی که تلویزیون با برنامه‌های خود در ذهن کودکان ترسیم می‌کند را دنیایی خشن، ناایمن، تهی از عاطفه، مادی، زشت و پر از جنگ و نزارع عنوان کرد و بیان داشت: به همین دلیل سن ارتکاب جرائم و اعمال بزهکارانه و جنایی در مقایسه با گذشته بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر نیز میزان بروز و شیوع آن در حال افزایش است.

دکترای تخصصی مشاوره و راهنمایی در اهواز اظهار کرد: با توجه به اثرات شناختی تلویزیون، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای می‌توان گفت که رسانه ها بر الگو‌های رفتاری و سلامت اثر گذاشته و سازگاری آن‌ها را با محیط مختل می‌کنند و مسائلی همچون پرخاشگری، ناهنجاری‌های عاطفی، احساس ابراز اعمال خشونت  و مانند آن‌ها را شدت می‌بخشد، بنابراین برای کاهش میزان خشونت در کودکان و نوجوانان باید مشاهده فیلم‌ها و محتوا‌های خشن از سوی والدین کنترل شده و صمیمت در خانواده، ورزش و بازی‌های سنتی و آموزنده قدیمی جایگزین شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.