انتقاد جمهوری‌خواهان از اظهارات ترامپ درباره عدم انتقال صلح‌آمیز قدرت

گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکا اظهارات دونالد ترامپ درباره عدم انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری، درباره عدم انتقال صلح‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری، موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان را به همراه داشته است.

«میچ مک‌کانل» رهبر حزب اکثریت مجلس سنای آمریکا، در این‌باره در پیامی توئیتری گفته است: «پیروز انتخابات سوم نوامبر در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۹۹)، مراسم تحلیف را برگزار خواهد کرد. انتقال قدرت طبق روال همیشگی آن که از سال ۱۷۹۲ (۱۱۷۰) انجام گرفته است، برگزار خواهد شد».

به تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد».

ترامپ همچنین پیشتر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به انتقال صلح‌آمیز قدرت متعهد است، بار دیگر از رای‌گیری پستی انتقاد کرد و گفت: «من در مورد برگه‌های رای شکایت کرده‌ام، آن‌ها فاجعه هستند».

این اظهارات ترامپ انتقاد‌های بسیاری از سوی جمهوری‌خواهانی همچون «میت رامنی» سناتور ایالت یوتا، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا، «راب پورتمن» سناتور ایالت اوهایو، «لیز چِنِی» سناتور ایالت وایومینگ و «جان کاتکو» سناتور ایالت نیویورک به همراه داشته است.

به نوشته این وبگاه خبری هیچ یک از سناتور‌های نام برده شده نام ترامپ را مستقیم در صحبت‌هاشان نبردند و دلیلی برای این انتقاد‌ها نیز عنوان نکردند.

همچنین، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، در مصاحبه جدید خود با شبکه سی‌ان‌ان نیز به این اظهارات واکنش نشان داده وگفته است: «ترامپ به آرزوی خود نخواهد رسید و رای دهندگان آمریکایی باید با اختلاف زیاد او را در انتخابات شکست دهند، این تنها راه چاره است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار