سازمان عفو بین‌الملل، اتحادیه اروپا را به بازنگری کامل در همکاری با مقامات لیبی در پرونده ده‌ها هزار پناهنده و مهاجر فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، سازمان عفو بین‌الملل در گزارش امروز (پنج‌شنبه) از اتحادیه اروپا خواست تا در همکاری خود با مقامات لیبی در پرونده ده‌ها هزار پناهنده و مهاجر به صورت کامل بازنگری کند.

این سازمان حقوقی در گزارش خود با عنوان «در میان مرگ و زندگی» نوشت: پناهنده‌ها و مهاجران در لیبی در حلقه دردناکی از تجاوزات محاصره شده اند. لیبی کشوری است که جنگ سال هاست آن را در هم شکسته و محیط آن با دشمنی شدیدی علیه مهاجران و پناهنده‌ها که در جستجوی زندگی بهتر بودند، آمیخته شده است.

عفو بین‌الملل افزود: به جای فراهم سازی حمایت برای مهاجران و پناهنده ها، آن‌ها در معرض مجموعه‌ای از نقض حقوق انسان قرار گرفته اند و امروزه در سایه شیوع ویروس کرونا در معرض اقدامات نژادپرستانه و نفرت انگیر نسبت به خارجی‌ها قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: پس از درد و رنج بسیار در لیبی مهاجران و پناهنده‌ها در جستجوی امنیت و آرامش در اروپا دل به دریا می‌زنند، اما دوباره به لیبی بازگردانده می‌شوند و دوباره گرفتار همان دردی می‌شوند که از آن فرار کرده بودند.

«دیانا الطحاوی» معاون مدیر دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در این نهاد در خصوص سیاست‌های اتحادیه اروپا در مقابل مهاجران و پناهنده‌ها در لیبی ابراز تاسف کرد و گفت: اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن سیاست‌هایی را علیه ده‌ها هزار مهاجر و پناهنده اتخاد کرده اند که آشکارا زندگی و کرامت آن‌ها را نقض می‌کند.

در این گزارش همچنین آمده است: مهاجران در لیبی در معرض قتل، آدم ربایی، تجاوز، شکنجه و رفتار‌های نامناسب، بازداشت اجباری، کار اجباری و اعزام به مناطق نامناسبی که عذابی شبه کامل است، هستند.

عفو بین‌الملل از اتحادیه اروپا و اعضای آن خواست به صورت کامل در همکاری خود با مقامات لیبی در خصوص مهاجران و پناهنده‌ها بازنگری کند و حمایت بیشتر و اقدامات فوری برای بهبود اوضاع آنان انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار