بغدادی گفت: شهروندان بهبودیافته از کرونا در استان سمنان ۲۸۵ واحد پلاسما برای کمک به بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بهبود یافتگان از کرونا با شرکت در پویش شکرانه سلامت می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی در پایگاه انتقال خون در ۲ شهرستان سمنان و شاهرود پلاسما اهدا کنند.

او  با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود، بیان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آزمایش‌ها و در صورت دارا بودن شرایط لازم، از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: بهبود یافندگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای خون می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در کار خیر اهدای پلاسما و نجات جان همنوعان سهیم باشند

بغدادی ادامه داد: هر فرد بهبود یافته از کرونا می‌تواند هر ۲۸ روز برای اهدای پلاسما به پایگاه‌های انتقال خون در سمنان و شاهرود مراجعه کند.

او تصریح کرد: درخواست برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا از سوی بیمارستان‌ها زیاد است و انتظار می‌رود بهبودیافتگان برای کمک به بیماران به شکرانه سلامت نسبت به اهدای پلاسما اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان  ابراز داشت: حجم پلاسمای دریافتی ۵۰۰ سی سی است و کلیه مراحل اهدای پلاسما در شرایط استریل و بهداشتی و با استفاده از وسایل یکبار مصرف در پایگاه‌های انتقال خون انجام می‌شود.

بغدادی اظهار داشت: ۲۵۸ واحد پلاسمای جمع آوری شده از بهبودیافتگان کرونا در مرکز انتقال خون سمنان و شاهرود تحویل بیمارستان‌ها شده است و اکنون در این بخش کمبود وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.