سامانه "هست اینجا" با هدف ایجاد دسترسی آسان مردم به ماسک سه لایه با کیفیت و ارزان قیمت، توسط مؤسسه دانش‌ بنیان ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی راه ‌اندازی شد.

موسوی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به تأکید پزشکان، محققان سلامت و دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنی بر ضرورت استفاده از ماسک جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا و فروش این محصولات با قیمت‌ های گزاف در برخی داروخانه ‎ها و مراکز فروش، مؤسسه دانش ‌بنیان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ ای جهت فروش و توزیع محدود ماسک سه ‌لایه بهداشتی استاندارد در استان ‌های قرمز کشور کرده است.

او افزود: در این سامانه بسته ۵۰ عددی ماسک سه‌لایه، زیر قیمت مصوب وزارت بهداشت است که به ازای هر عدد ماسک هزار و ۲۰۰ تومان و بسته ‌ای ۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

موسوی عنوان کرد: هر فرد می تواند با کد ملی و یک شماره همراه در سایت hastinja.ir ثبت نام و ظرف ۷۲ ساعت ماسک خود را از مراکز مشخص شده و معرفی شده در سامانه دریافت کند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح قبلا فقط در یکی از فروشگاه ‌های مرکز استان فعال بوده است، اما هم اکنون در تمامی شهرستان ‌ها و بعضی بخش ‌ها و مناطق روستایی استان در حال اجرا است.

او اظهار کرد: این ماسک ‌ها در بزرگترین کارخانه تولید ماسک در منطقه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام و با ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون عدد ماسک راه‌ اندازی شده است، تولید می‌شود و توسط نیرو‌های جهادی و مردمی بین مردم توزیع می ‌شود.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ فروشگاه در استان در حال توزیع این ماسک ‌ها هستند و علاوه بر ماسک محلول ضد عفونی کننده مناسب و نوشت افزار ایرانی برای تمامی مقاطع تحصیلی هم از طریق این سایت توزیع می‌شود.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: تا کنون ٣٥٠هزار عدد ماسک توزیع شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من برای ماسک ثبت نام و پول واریز کردم ولی خبر از ماسک ومکان ماسک نیست