رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره‌ای که با ساخت تصادف ساختگی اقدام به کلاهبرداری و دریافت دیه از شرکت‌های بیمه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انجام کلاهبرداری با روش ایجاد تصادف ساختگی و دریافت دیه از شرکت‌های بیمه گذار توسط یک باند ۳ نفره، بررسی موضوع به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: تحقیقات اولیه حاکی از این بود که شخصی ۲۴ ساله با همدستی ۲ نفر دیگر به وسیله خودرو‌های مختلف اقدام به ضربه زدن به خود کرده و از این طریق اقدام به دریافت دیه از شرکت‌های بیمه گر می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به این که سردسته باند کلاهبرداری به همین جرم توسط ماموران کلانتری ۲۶ ماهدشت دستگیر شد، گفت: با هماهنگی مقام قضایی متهم به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان از وی آغاز شد.

او با اشاره به این که متهم در ابتدا منکر هر گونه جرم ارتکابی بود، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی نامبرده به ناچار پس از مشاهده مستندات لب به اعتراف گشوده و به ایراد ضربات به خودی و تمارض برای پرونده سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه گر با همدستی ۲ نفر دیگر اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی البرز با بیان این که همدستان متهم نیز با هماهنگی مقام قضایی در شهرستان شهریار استان تهران دستگیر شدند، افزود: متهم اصلی پرونده، در بازجویی‌های تکمیلی عنوان کرد که فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه گر با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرده و با توجه به آشنایی که با دیگر همدستانش داشته، برنامه ریزی کلاهبرداری را انجام داده و از این طریق تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از شرکت‌های بیمه دریافت و در بین خود تقسیم کرده اند.

سرهنگ نادربیگی با بیان این که در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد، گفت: شهروندان  در صورت مواجه با موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.