سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا طی اظهاراتی مدعی شد که ایران، روسیه و چین تهدیدی علیه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چاد ولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه طی اظهاراتی در کمیته استماع کنگره، در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور مدعی شد که روسیه، چین و ایران تهدیدی برای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا محسوب می‌شوند.

او در این جلسه این را هم گفت که هنوز مدرکی در این ‌باره یافت نشده است.

پیش از این هم بارها سایر مقامات امنیتی در آمریکا نظیر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اظهارات مشابهی را بیان کرده و مدعی شدند که ایران، روسیه و چین به دنبال تاثیر منفی در انتخابات آمریکا هستند. 

انتخابات آمریکا در سه نوامبر، ۱۳ آبان ماه برگزار خواهد شد. شیوع ویروس کرونا برگزاری انتخابات را با مشکلاتی روبرو کرده است. در حالی که برخی معتقدند انتخابات پستی باید در آمریکا در نظر گرفته شود، دونالد ترامپ صراحتا با این روش مخالفت کرده و گفته که روش مذکور ابزاری برای تقلب است.

آخرین نظرسنجی‌ها در آمریکا حکایت از وضعیت بهتر جو بایدن نزد افکار عمومی مردم نسبت به رقیب جمهوری خواه خود دارد. نامزد دموکرات‌ها در آستانه انتخابات توانسته نظر اکثریت آمریکایی‌ها در ۶ ایالت کلیدی را کسب کند. 

دونالد ترامپ در واکنش به نتایج نظرسنجی‌ها تاکید کرده که این آمار جعلی است و اینکه به نتایج آن اعتقادی ندارد. رئیسجمهور کنونی آمریکا این را هم گفته که پیش از این در انتخابات پیشین ریاست جمهوری هیلاری کلینتون شرایط بهتری در نظرسنجی‌ها داست، اما نهایتا در انتخابات شکست خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار