مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت ۶۲ دهانه غار طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ثبت ۶۲ دهانه غار طبیعیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به مناسبت دوم مهرماه روز ملی غار پاک گفت: تاکنون ۶۲ دهانه غار طبیعی در این استان شناسایی و ثبت شده است که برخی از آن‌ها شاخص و مناطق گردشگری نیز محسوب می‌شوند.

او اظهار داشت: بیشتر کوه‌ها و تپه‌های موجود در این استان آهکی است، از این‌رو غار‌های زیبا و منحصر به فردی در استان وجود دارد.

احمدی، غار‌های آقا سید عیسی، زردکوه، جهانبین، حمزه علی، غار زنده به گور در بازفت، سراب باباحیدر، کوه سوخته، غار یخی چما، غار رخ در فرخشهر و غار تاپو در دزک را از جمله غار‌های شناسایی شده در استان بیان کرد و ادامه داد: قدمت برخی از این غار‌ها مربوط به دوران دوم زمین‌شناسی است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه صیانت از غار‌ها از دغدغه‌های دولت است اضافه کرد: حفاظت از غار‌ها برای حفظ منابع و سفره‌های آب زیرزمینی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

احمدی درخصوص شناسنامه غار‌های چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات غار‌های استان در سامانه غار‌های کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست طراحی و بارگذاری شده است.

دوم مهرماه به عنوان روز ملی غار پاک در کشور نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار