سرپرست امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان خراسان رضوی ۱۰ هزار اثر شهید پژوهی تهیه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفاریان سرپرست امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای طرح سرگذشت پژوهی شهدا یا شهیدپژوهی در آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان با شهید و شهادت است.

او  با بیان اینکه در این زمینه تولید آثار فاخر در دستور کار قرار نداشت،افزود:تاکنون ۱۰ هزار اثر پژوهشی از سوی دانش‌آموزان علاقه‌مند تهیه و تولید شد.

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باید در هر خانه یک شهید الگوی تربیتی فرزندان قرار گیرد، زیرا هیچ منبعی برای ساختن جامعه و تربیت فرزندان ما قوی‌تر و مهم‌تر از شهدا و ترویج فرهنگ شهادت نیست.

غفاری بیان کرد: طرح شهیدپژوهی به منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، الگوپذیری از سیره شهدا و افزایش سطح دانش و مهارت پژوهشی دانش‌آموزان استان اجرا شده است.

او تصریح کرد: این طرح فرصتی است برای اینکه دانش‌آموزان با بررسی ویژگی‌های اخلاقی شهدا، با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به عنوان ماندگارترین میراث دوران دفاع مقدس آشنا شوند و برای اجرای هرچه بهتر این طرح دوره آموزشی یک روزه هر سال برای رابطان پژوهشی اداره‌های آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.