یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان روز چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان در مدرسه خدیجه کبری (س) این شهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان گفت: شهادت کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در حمله ارتش رژیم بعث عراق حادثه‌ای تلخ و غیرانسانی بود و امروز خداوند متعال بر همگان منت گذاشته تا قدردان شهدای دفاع مقدس به ویژه شهیدان آموزش و پرورش باشیم.

او افزود:اگر امروز در امنیت و با آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار خوزستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و آموزش حماسه‌سازی از درس‌های آموزش و پرورش بود که نسل گذشته با فراگیری آن موفق شد، کشور را برابر هجوم بیگانگان حفظ کنند.

حبیب‌اله رمضانی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آبادان با تقدیم چهار هزار شهید ، و ۴۰۰ شهید دانش آموز، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرد.

او با بیان اینکه شهدای گرانقدر برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی جانانه دفاع و مقاومت کردند افزود: شهیدان ارزشمندترین افراد در دنیا و آخرت هستند و برگردن مردم و جامعه حق دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با گرامیداشت یاد ۲۵ شهید اداره آموزش و پرورش آبادان در بمباران دوم مهر سال ۱۳۵۹ و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی گفت: حمله دردمنشانه ارتش رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان حادثه‌ای غیر انسانی بود.

۲۵ نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در دوم مهر ۵۹ در جریان حمله هوایی رژیم بعث عراق به اداره آموزش و پرورش آبادان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.