به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شیما زرآبادی پور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در کمیته پایش تصادفات استان گفت: برخی از تقاطعها و مسیرهای شهر قزوین نیازمند باز طراحی هستند و برای هر معبر باید طرح مناسب همان پیاده شود.
او اضافه کرد: طرحها به تنهایی به کاهش تصادفات کمک نمیکند و باید راه، خودرو و رانندگی ایمن باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: سیاست این معاونت در کاهش تصادفات نرم افزاری، سخت افزاری و سازمان افزاری است.
زرآبادی پور افزود: اگر دادستان کمک کند میتوان تا حد زیادی تصادفات را کاهش داد چرا که گاهی میزان جریمهها کم است و باز دارنده نیست.
او گفت: اگر برای کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال تلاش شود، میتوان در چند سال آینده به یک درصد نرمال در این زمینه رسید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه میزان تصادفات در چند سال اخیر در تمام شهرها تقریبا یکسان بوده است، سرعت بالا و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و نبود نور در رانندگی شب را بیشترین عامل تصادفات بیان کرد.
زرآبادی پور با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات مربوط به خودروی پراید و موتور سیکلتها است، گفت: اگر جرایم به صورت آنلاین ارائه شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.
به گفته او، شهر قزوین دارای ۳۶ تقاطع هوشمند و ۶ دوربین ثبت تخلف است.
رییس پلیس راهور شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: بخشی از اجرای قوانین در اختیار پلیس است و مقام قضایی هم باید ورود کند.
سرهنگ اسداله دالوند افزود: برخی از تخلفات در رانندگی دارد به جرم تبدیل میشود.
او با بیان اینکه برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی باید به روز شوند، گفت: مبالغ جریمهها جنبه باز دارندگی ندارد و بیشتر حوادث در حاشیه شهرها اتفاق میافتد.
انتهای پیام/