در رایزنی مجازی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و سوئد شیوه‌های محتمل ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن در شرایط کنونی و شیوع کرونا بررسی شد.

بررسی شیوه‌های محتمل ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمنبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز چهارشنبه با نماینده ویژه سوئد در امور یمن به صورت مجازی به رایزنی پرداخت.

در گفت‌و‌گوی انجام شده طرفین ضمن بررسی آخرین تحولات و اوضاع در یمن و شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا، راه‌های رفع مشکلات موجود و شیوه‌های محتمل جهت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم یمن را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف بر ضرورت یافتن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در یمن از طریق برگزاری گفت‌وگو‌های یمنی - یمنی تاکید کردند.

خاجی در این گفت‌وگو، بمباران و حملات نظامی علیه مردم مظلوم یمن و محاصره آن‌ها را اقدامی غیر انسانی و در تضاد با اصول و مقررات بین‌المللی خواند و از جامعه جهانی خواست که مانع تداوم آن شود.

به گزارش فارس، خاجی اوایل شهریور ماه نیر در ژنو با «راجا سینگهام» قائم مقام دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار با اشاره به ارسال کمک‌های بشردوستانه، تجهیزات پزشکی و دارویی به یمن برای مقابله با کرونا از سازمان ملل خواست که نقش فعالانه تری برای کمک به مردم یمن در سراسر این کشور ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار