نگاه عمیق به تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل

۲ آزمون تافل و آیلتس از معتبرترین و محبوب‌ترین آزمون‌هایی هستند که برای ورود به دانشگاه‌های کشور‌های دیگر به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت دارید حتما به فکر شرکت در آزمون های بین المللی زبان افتاده اید. دو آزمون تافل و آیلتس از معتبرترین و محبوب ترین آزمون هایی هستند که برای ورود به دانشگاه های کشورهای دیگر به آن ها نیاز خواهید داشت. اما اینکه هر آزمون چه ویژگی هایی دارد و چه تفاوتی با هم دارند را در ادامه مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. اینکه چه کشورهایی این دو آزمون را قبول دارند؟ و بهترین گزینه برای شما کدام آزمون است؟ سوالاتی است که با خواندن این مقاله می توانید پاسخ آن ها را بدانید.  پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آزمون زبان تافل

تافل از محبوب ترین آزمون های زبان برای سنجیدن میزان تسلط افراد غیر انگلیسی زبان است. این آزمون توسط ETS راه اندازی شده است و شبیه آزمون GRE و چندین آزمون دیگر برای پذیرش در مدارس و یا دانشگاه ها است.

تافل به دو صورت کاغذی (paper-based)  و کامپیوتری (iBT)  برگزار می شود. آزمون تافل iBT متداول ترین و قابل قبول ترین مدل تافل است. در این آزمون شرکت کننده با کمک اینترنت و کامپیوتر آزمون می دهد.

نگاه عمیق به تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل

قالب کلی برگزاری آزمون تافل

در این آزمون چهار مهارت Reading, Speaking, Listening , Writing مورد سنجش قرار می گیرد که چهار ساعت و نیم زمان می برد. بین قسمت Listening و Speaking در حدود 10 دقیقه زمان استراحت به شما داده می شود. هر مهارت 30 نمره دارد و نمره نهایی شما از مجموع نمرات مهارت ها محاسبه خواهد شد؛ به طوری که نمره ای مابین 0 تا 120 به شما اعلام می شود.

این آزمون تا کی معتبر است؟

مدت اعتبار تافل iBT یا کامپیوتری 2 سال است. بعد از این تاریخ باید دوباره امتحان بدهید و نمره جدید را به دانشگاه یا سفارت ارائه دهید.

آزمون زبان آیلتس

یکی دیگر از آزمون های بین المللی، آزمون آیلتس است. این آزمون تحت نظارت شورای انگلیس (British Council) برگزار می شود که این شورا تحت نظر آیلتس استرالیا و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج است.

آیلتس در دو مدل آکادمیک و جنرال برگزار می شود. آیلتس آکادمیک برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالای تحصیلی را دارند. اما آیلتس جنرال مناسب کسانی است که می خواهند برای کار یا تحصیل در مقاطع متوسطه به کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند.

قالب کلی برگزاری آزمون آیلتس

این آزمون در مدت زمان دو ساعت و چهل و پنج دقیقه برگزار می شود. مهارت های زبان انگلیسی در این آزمون همانند تافل در چهار بخش Reading, Speaking, Listening , Writing مورد سنجش قرار می گیرد. البته نحوه نمره دهید در این دو آزمون با هم متفاوت است؛ در آزمون آیلتس به هر مهارت نمره ای بین صفر تا 9 اختصاص داده شده است و نمره نهایی نیز میانگین نمرات هر مهارت خواهد بود. بنابراین نمره نهایی (Overall) بین صفر تا 9 خواهد بود.

برای آنکه بتوانید در این آزمون موفق شوید می توانید به وب سایت ما به آدرس Quickwithus.com مراجعه کنید و در دوره های آمادگی آن ثبت نام کنید. موسسه کوئیک دوره های مختلف در سطوح مقدماتی تا پیشرفته را با متبحرترین استاتید برگزار می کند؛ تعیین سطح و انتخاب دوره مناسب می تواند شما را سریعتر به هدفتان برساند.

نگاه عمیق به تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل

آزمون IELTS تا کی معتبر است؟

آزمونIELTS همانند تافل، به مدت دو سال اعتبار دارد و بعد از گذشت دو سال از درجه اعتبار ساقط می شود. پس دقت داشته باشید که مسئولین و شرکای این آزمون فقط دو سال به این آزمون اعتبار داده اند.

حال که با نمای کلی این دو آزمون آشنا شدیم، وقت آن رسیده که انتخاب کنیم که برای کدام آزمون آماده شویم؛ کدام آزمون بنا به شرایط ما مناسب خواهد بود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا در این دو راهی انتخاب آزمون مناسب، شما را راهنمایی کنیم.

کدام آزمون را انتخاب کنم؟ آیلتس یا تافل؟

تا اینجای مقاله با بخش های مختلف این دو آزمون آشنا شدید؛ حال برای انتخاب آزمون مناسب دو سوال مطرح می شود که پاسخ به آن ها می تواند راهگشای شما باشد.

سوال1:  کدام آزمون مورد تایید دانشگاهی است که قصد پذیرش گرفتن از آن را دارید؟ (H3)

این سوال بسیار اهمیت دارد، چراکه اگر دانشگاه مورد نظر فقط یکی از مدرک ها قبول داشته باشد دیگر فکر کردن و انتخاب بین این دو آزمون بی معنا می شود!  

البته در مجموع بیشتر دانشگاه های دنیا هر دو مدرک را قبول دارند.  اما برخی از دانشگاه هها یکی آزمون را بر دیگری ترجیح می دهند. برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات امریکایی بهتر است در آزمون تافل شرکت کنید. اگر مقصد شما غیر از آمریکا باشد شاید آزمون آیلتس انتخاب بهتری باشد.

بنابراین حتما قبل از هر تصمیمی  الویت های دانشگاه مقصد را بررسی کنید.

سوال دوم : با توجه به نقاط قوتتان، در کدام آزمون موفق تر خواهید بود؟

مهارت های آزمون آیلتس و تافل مشابه است اما روش آزمون متفاوت است. این دو آزمون با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره شده است.  با دقت این تفاوت ها را بررسی کنید و ببینید که در کدام آزمون می توانید با توجه به توانایی های خود موفق تر باشید. اگر باز هم از انتخاب خود مطمئن نبودید می توانید با مشاوران ما در موسسه کوئیک صحبت کنید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید.

بالاخره آیلتس یا تافل را انتخاب کنم؟

هر دو آزمون بسیار حرفه ای و محبوب هستند و از چهار مهارت Reading, Speaking, Listening , Writing تشکیل می شوند. اما هر مهارت از نظر سبک برگزاری متفاوت است.  

برای انتخابی درست بین آیلتس یا تافل می توانید از مشاوران ما در موسسه کوئیک کمک بگیرید. با مراجعه به سایت Quickwithus.com و تماس با ما می توانید از تجربه چندین ساله ما در آزمون های زبان انگلیسی بهره مند شوید. 

اگر شما تجربه ای از هر کدام از این آزمون ها دارید، نظر خود را بخش کامنت، با ما در میان بگذارید.  ما مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار