رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، گفت: طرح آوای ورزش در همسایگی در راستای ایجاد نشاط و سلامتی در بین مردم و انجام ورزش‌های همگانی ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، افشین ملایی که به عنوان مهمان تلفنی برنامه تلویزیونی زنده ورزش فارس سخن می‌گفت در ابتدا از صدا وسیما بخاطر اهمیت و توجه به ورزش و همچنین سلامت مردم قدردانی کرد.

او، بیان کرد: بر اساس آمار رسمی موجود، وضعیت کم تحرکی مردم جامعه به شرایط بحرانی تبدیل شده، به طوری که بیش از ۵۶ درصد مردم کشور ما دچار کم تحرکی هستند.

پاک فطرت رئیس فدراسیون ورزش های همگانی استان فارس نیز تصریح کرد: این آمار بیانگر تغییر سبک زندگی مردم است و باید با تمام توان و هم افزایی ملی به سمتی حرکت کنیم که در شرایط موجود تغییر ایجاد شود.

او، با بیان اینکه در شرایط موجود، که مردم کشور ما دچار کم تحرکی هستند، بروز بحران کرونا را مزید برعلت این موضوع دانست و ادامه داد: فدارسیون ورزش‌های همگانی متناسب با رسالت و ماموریتی که برای خودش تعریف کرده و با استفاده از دانش تجمعیع شده در خود فدراسیون و هیات ورزش‌های همگانی استان‌ها به سرعت به میدان آمد و برای پاسخ به شرایط سختی که مردم با آن مواجه هستند تلاش کرد با طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این کم تحرکی را مدیریت و زمینه مشارکت مردم برای فعالیت‌های ورزشی را بالا ببرد.

او، افزود: در گام نخست با برگزاری کمپین آماده باش، تمام ظرفیت فدراسیون با ۵۱ انجمن و کمیته ملی و بیش از هفت هزار نیروی مدیریتی که فدراسیون ورزش‌های همگانی در سراسرکشور دارد به میدان آمد و یک جریان مثبتی از آگاهی بخشی و دعوت از دیگران برای انجام فعالیت‌های ورزشی با محوریت خانواده اتفاق افتاد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، اضافه کرد: در ابتدا فکر نمی‌کردیم این کمپین که مجازی برگزار شد مورد استقبال واقع شده و متناسب با اهداف با بیش از پنج هزار برنامه به کار خود پایان دهد، اما با استقبال بسیاری روبرو شده که این موضوع نشان دهنده حمایت خانواده‌ها از ورزش است.

پاک فطرت، اضافه کرد: در برنامه‌ای دیگر با استفاده از ظرفیت‌های فکری استان‌ها و با توجه به محدودیتی که برای خانواده و تردد آنان در شیوع کرونا اتفاق افتاده است سعی کردیم باشگاه ورزشی را کنار محل سکونت آنان بیاوریم و در همین راستا طرح آوای ورزش در همسایگی را به صورت آزمایشی اجرا کردیم.

او، اظهار کرد: در این زمینه استان فارس به مرکزیت شهر شیراز از استان‌های پیشرو بود که باید از سیروس پاک فطرت رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس که با روحیه جهادی و به سرعت وارد میدان فعالیت شد، قدردانی کنم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، گفت: با برنامه ریزی انجام شده انتظار می رود در هفته تربیت بدنی با بکارگیری یک هزار مربی، طرح آوای ورزش در همسایگی را در یکهزار مجتمع مسکونی در سطح کشور اجرایی کنیم تا شاهد افزایش مشارکت مردم در ورزش باشیم.

پاک فطرت، بیان کرد: برای کاهش کم تحرکی و رفع موانع مشارکت اقشار مردم، ورزات ورزش و فدراسیون ورزش همگانی به تنهایی نمی‌توانند این موج سهمگین و گران شدن ورزش را مدیرت کنند، در این راستا از مردم و مسئولان خواهش داریم برای کاهش کم تحرکی به کمک فدراسیون ورزش‌های همگانی بیایند و ورزش همگانی دغدغه ملی برای حفظ سلامت ملی باشد و باید با اجرای طرح‌های ملی، ورزش را به بخش جدایی ناپذیر از سبک زندگی مردم تبدیل کنیم و ایران عزیز و مردم آن را روز به روز شاداب‌تر ببینیم.

او، با قدردانی از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری شیراز و شهرداری صدرا به تشریح جزییات طرح آوای ورزش در همسایگی و کمپین آماده باش پرداخت.

سیروس پاک فطرت، تصریح کرد: در این طرح مربیان را به طور رایگان در مجتمع‌های مسکونی بزرگ و داوطلب اعزام کردیم و نسبت به انجام ورزش عصرگاهی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کردند.

او، ادامه داد:  طرح آوای ورزش در همسایگی، در شهر‌های آباده، جهرم و نی ریز نیز اجرا شد که پس از آمارگیری، ۳۷ درصد شرکت کنندگان در این طرح را بزرگسالان و مابقی را میانسالان و جوانان تشکیل می‌دادند و همچنین بیش از ۸۰ درصد مردم نیز رضایت داشتند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، افزود: با حمایت مسئولان ارشد استان و اعضای شورای عالی ورزش همگانی، آماده اجرای پرشور طرح آوای ورزش در همسایگی با هدف ایجاد نشاط و سلامت بین خانواده‌ها و کاهش کم تحرکی در شیراز و فارس هستیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار