افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری

همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، فاز نخست مرکز فرهنگی هنری و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز چهارشنبه دوم مهر ۹۹ و همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس، فاز نخست مرکز فرهنگی هنری و موزه دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری و همزمان با هفت استان دیگر در شهرکرد افتتاح شد.

منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: پیشنهاد ساخت این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در سال ۸۶ داده شد و در سال ۸۹ کلنگ‌زنی و عملیات ساخت از سال ۹۰ آغاز شد، که بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این مرکز هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: برای تکمیل این مجموعه فرهنگی که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز مورد نیاز است.

ذوالفقاری اضافه کرد: این مرکز در دو بخش گنجینه دفاع مقدس و ساختمان مرکز فرهنگی با شش هزار متر زیربنا و در هفت طبقه و هشت قسمت در دست احداث است.

او ادامه داد: محوطه این مرکز در پنج هکتار در حال ساخت است، که نسبت به سایر محوطه‌های مراکز فرهنگی کشور از نظر وسعت و تنوع بنایی بی‌نظیر است و شامل سکو‌های تانک، آلاچیق، سنگر‌های انفرادی، دروازه قرآن، مسیر عروج، یک فضای فرهنگی و تفریحی و گردشگری است.

ذوالفقاری گفت: این مرکز محلی برای نمایش دستارود‌های هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار