مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: شهرستان نیر در تولید و پرورش دام و طیور پتانسیل و ظرفیت بالایی در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان نیر به بخش کشاورزی و دامپروری و صنعت دام و طیور به عنوان محور مهم اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: پتانسیل و ظرفیت بالای دامپروری در منطقه نیر و سهم قابل توجه شهرستان در پرورش دام، طیور و آبزیان و فرآورده‌های خــام دامی مرتبـط بــا آن به عنوان ظرفیت بزرگ اشتغال است.

او افزود: بدون تردید موجودیت دامپزشکی استان اردبیل وابسته به تولید کنندگان و بهره برداری است و باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کنیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا بتوانیم ضمن حمایت حداکثری از تولید کنندگان بویژه تولید فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی زمینه توسعه اقتصاد و تحقق اهداف جهش تولید را فراهم نماییم.

تکلوی با بیان اینکه مهمترین شرح وظایف دامپزشکی در سه محور تأمین سلامت غذا و امنیت غذایی، بهداشت و سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دام و طیور معنی پیدا می‌کند، به وجود بیش از ۸۵۰ نوع بیماری مشترک بین انــسان و دام اشاره کرد و افزود: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماری‌ها قرار دارد و تا اتفاقی در زمینه شیوع و رخداد این بیماری‌ها در جامعه نیفتد اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی مشخص نمی‌شود.

او تصریح کرد: اگر امروز به جرأت ادعا می‌کنیم که هیچ بیماری حادی در منطقه وجود ندارد به همت تلاش شبانه روزی همکاران خدوم دامپزشکی و تمهیدات انجام شده و اقدام پیشگیرانه این اداره کل است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بر لزوم حمایت بیشتر از دامپزشکی تأکید کرد و گفت: تأمین و تقویت مالی مناسب دامپزشکی قــطعاً تأثیر شگرفی در ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه خواهد داشت.

فرمانـدار شهرستان نیر با بیان اینکـه دامپزشکی ارگانی حیاتی در تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه است و باید تقویت شود گفت: از هر گونه اقدامی در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم حمایت می‌کنیم.

شجاع اقبالی افزود: خدمات ارزنده دامپزشکی موجب افزایش اعتماد عمومی و احساس امنیت غذایی مردم شده است.

او بیان کرد: از نزدیک با برخی از فعالیت‌های دامپزشکی در منطقه آشنایی کامل داشـته و به مشکلات و مسائل دامپزشکی و حجم فعالیت‌های این اداره کل واقفــم و شخصاً پیگیر مسائل دامپزشکی بـوده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد و تا جائیکه در توان باشد کمک حال دامپزشکی هستم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.