به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاربرانی در شبکه اجتماعی توئیتر وجود دارند که دنبال کنندگان زیادی را به خود اختصاص میدهند و همچنین محتوای جذابی را برای آنها به اشتراک میگذارند. از بین این افراد کسانی هستند که تمایل دارند از موقعیت خود استفاده کرده و تیک آبی برنامه توئیتر را برای حساب کاربریشان دریافت کنند.
همانطور که مشخص است، داشتن تیک آبی به حساب کاربر افراد ماهیت جدیتری میبخشد و توئیتر نیز آنها را به رسمیت میشناسد. به همین منظور تعداد اشخاصی که تمایل دارند تیک آبی شبکه اجتماعی توئیتر را دریافت کنند بالا است. برای به دست آوردن تیک آبی توئیتر راهکارهایی وجود دارد که هر کاربری با انجام آنها میتواند به هدف خود برسد.
البته گفتنی است؛ شرکت توئیتر از اواخر ۲۰۱۷ تا به امروز سرویس ارائه تیک آبی خود را تعلیق کرده تا بروزرسانیهایی روی آن اعمال کند. کاربران میتوانند با انجام راهکارهای زیر خود را آماده دریافت تیک آبی کنند تا در زمان فعال شدن سرویس احراز هویت توئیتر به راحتی نماد تیک آبی را دریافت کنند.
بیشتر بخوانید
کاربرانی که تمایل دارند به نماد تأیید رسمی توئیتر دست پیدا کنند باید یک سری کارها را انجام دهند. یکی از ابتداییترین و مهمترین مواردی که کاربر باید آن را در نظر بگیرد تکمیل دقیق اطلاعات حساب کاربری است. افراد باید صفحه شخصی خود را به تصویر نمایه، تصویر ثانویه، نام و نام خانوادگی، وبسایت و توضیحات تکمیلی مجهز کنند. پس از تکمیل موارد ذکر شده، کاربر باید شماره تماس و ایمیل شخصی خود را در اختیار توئیتر قرار دهد.
این برنامه تاریخ دقیق تولد فرد را نیز نیاز دارد. سپس متقاضی باید قابلیت مشاهده پستهای خود را برای همه فعال سازد. افرادی که سعی دارند صفحه شخص خود را به تیک آبی توئیتر مجهز کنند و حسابشان مرتبط با مشاغل خاصی نیست باید تصویری از صفحه پاسپورت و یا گواهینامه بینالمللی خود را به توئیتر ارائه دهند.
با انجام این مراحل کاربر میتواند به صفحه فرم تأیید توئیتر برود و درخواست خود را ارسال کند. همانطور که مطرح شد این صفحه در حال حاضر فرمی را ارائه نمیدهد چرا که توئیتر در مرحله بهروزرسانی سرویس تأیید خود است.
بیشتر بخوانید
توئیتر در گذشته فهرستی را در اختیار کاربران قرار داده بود که نشان میداد چه کاربرانی میتوانند از تیک آبی این برنامه برخوردار شوند. این فهرست شامل المانها و حوزههای فعالیت مختلفی بود که یک کاربر با ارائه محتوا درباره آنها میتوانست به تیک آبی شرکت توئیتر دسترسی پیدا کند. بر اساس عقیده مسئولان توئیتر، موارد مطرح شده در لیست از نظر کاربران مهم هستند و افراد باید در این حیطهها فعالیت کنند. فهرست مذکور شامل موارد ذیل است:
افرادی که اطلاعات لازم را در حساب کاربری خود وارد کردهاند با انتخاب حیطه فعالیت مشخص میتوانند شانس دریافت تیک آبی خود را بالا ببرند.
بیشتر بخوانید
کاربران برای دریافت تیک آبی باید حتما شماره تماس و ایمیل خود را در این شبکه اجتماعی تأیید کنند. روند این کار بسیار ساده است و کاربر تنها لازم است کد دریافت شده از سوی توئیتر برای گوشی و ایمیل خود را در بخش مشخص شده وارد کند تا این شبکه اجتماعی از صحت فعالیت وی مطلع شود.
حساب کاربری فرد باید حداقل دو هفته پیاپی فعال باشد: پیش از آن که یک کاربر فرم درخواست دریافت تیک آبی را برای توئیتر ارسال کند باید حداقل به مدت دو هفته پیاپی در این شبکه اجتماعی فعالیت کند. توئیتر کاربرانی را که در حالت آماده قرار دارند و همواره در این شبکه اجتماعی آنلاین هستند را به عنوان کاربر فعال حساب میکند و درصد دریافت تیک آبی آنها افزایش مییابد.
این افراد همچنین باید در نظر داشته باشند که ایجاد ارتباط با دنبال کنندگان و دنبال شوندگان توسط آنها برای توئیتر بسیار مهم است و این اشخاص باید به پیامهای شخصی خود نیز در زمانی کوتاه پاسخ دهند. گفتنی است؛ در صورتی که توئیتر درخواست دریافت تیک آبی کاربران را رد کند، افراد میتوانند پس از ۳۰ روز باری دیگر درخواست خود را ارسال کنند.
بیشتر بخوانید
اضافه کردن آدرس حسابهای کاربری فعال به بخش اطلاعات تکمیلی: این عمل باعث میشود توئیتر از ارتباط اجتماعی کاربر آگاه شود و امتیاز بیشتری را به او اختصاص دهد. کسانی که صاحب مشاغل هستند میتوانند با اضافه کردن نام کارمندانشان به این بخش صحت کسب و کار خود را ثابت کنند و توئیتر را در جریان فعالیت خود قرار دهند. اگر شخصی قصد دارد حسابی برای کسب و کار خود باز کند میتواند نام و آدرس حساب کاربری صاحب مجموعه و یا شرکتهای سهامدار را در بخش توضیحات قرار دهد.
افزودن شماره تماس در بخش توضیحات برای حساب کاربری مشاغل: صاحبان مشاغل برای دریافت تأیید باید نوعی تبلیغ کوتاه را در بخش توضیحات حساب کاربری خود لحاظ کنند. این توضیحات میتواند شامل میزان مشتریان ثابت، ارزش سهام، موفقیتهای شغلی و سابقه فعالیت باشند. افزودن لینک وبسایت یک شرکت در بخش توضیحات فرآیند تأیید را برای توئیتر آسانتر میسازد.
قرار دادن برترین سمت شغلی برای حساب فردی: همانطور که صاحبان مشاغل باید کسب و کار خود را به بهترین نحو معرفی کنند، ارائه بهترین و با ارزشترین اطلاعات فردی نیز برای حساب کاربری اشخاص بسیار مفید است. افراد میتوانند با لحاظ کردن عنوان و سمت شغلی خود در کنار آدرس حساب کاربری محل کارشان شانس دریافت تأیید حساب کاربری را بسیار بالا ببرند. کاربران باید در نظر داشته باشند که عنوان دقیق و درستی را در بخش توضیحات حساب کاربری خود قرار دهند.
انتخاب تصاویر درست در حساب کاربری: معمولا عموم کاربران توئیتر تصاویر ثانویه حساب کاربری خود را بدون توجه به محتوای آن انتخاب میکنند و گاهی این تصاویر تنها حاوی یک جمله خاص هستند. برای اشخاصی که تمایل به دریافت تیک آبی ندارند انتخاب این عکسهای ایرادی، اما آن دسته از کسانی که میخواهند تیک آبی توئیتر را دریافت کنند باید تصویری از خود را در حساب کاربری قرار دهند که نشانگر آنها هنگام انجام یک کار مهم مانند سخنرانی است. این تصویر باید با عنوان حیطه کاری حساب کاربری همخوانی داشته باشد؛ برای مثال شخصی که حیطه بازیگری فیلم و سینما را انتخاب کرده میتواند تصویری از پشت صحنه یکی از پروژههایش را در حساب کاربری قرار دهد.
وارد کردن اطلاعات دقیق در رابطه با محل زندگی: بسیاری از کاربران در توئیتر وجود دارند که بخش محل زندگی خود را با شوخطبعی پر میکنند و اطلاعات غیرواقعی میدهند. برای دریافت تیک آبی توئیتر اشخاص باید شهر و کشور دقیق را انتخاب کنند تا توئیتر بتواند با توجه به شماره تماس و آدرس IP افراد از صحت آن مطمئن شود. منظور از اطلاعات دقیق محل زندگی تنها کشور، استان و شهر محل سکونت است و افراد نیازی به ارائه اطلاعات مربوط به آدرس منزل خود را ندارند.
گزارش از امین وصالی
انتهای پیام/
یکی می گف خانم زردک می خواهی