رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان از تزریق موفقیت آمیز داروی حل کننده لخته خون در بیمار دچار سکته مغزی در لار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رضایی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان در ارتباط با تزریق موفقیت آمیز داروی ترومبولیتیک درباره تزریق به موقع دارو، و جلوگیری از فلج شدن دائم بیمار، اظهار کرد: خانم ۵۵ ساله که متوجه فلجی سمت راست بدن و اختلال در تکلم شده بود بلافاصله به بیمارستان مراجعه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، انجام سی تی اسکن و ویزیت بیمار توسط دکتر اشکوه متخصص مغز و اعصاب، سکته مغزی بیمار تائید و تصمیم به تزریق داروی حل کننده لخته گرفته شد.

او افزود: تزریق دارو با موفقیت انجام و بعد از یک هفته تقریباً فلج اندام بیمار به صورت کامل برطرف و با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شد.

رضایی گفت: سکته مغزی به عنوان یک بیماری شایع مطرح است که در صورت درمان نشدن صحیح و به موقع، باعث معلولیت دائمی بیمار می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان اضافه کرد: مسئله مهمی که در درمان این بیماران مورد توجه است، مراجعه سریع بیمار به اورژانس در کمتر از ۴ و نیم ساعت به محض شروع علائم است که می‌توان با تزریق به موقع داروی ترومبولیتیک، از بروز معلولیت و فلج دائمی پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.