اقدام ماندگار دولت برای ثبت جهانی اورامانات

استاندار کرمانشاه گفت: دریچه‌ جدیدی برای توسعه و پیشرفت استان‌ با ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات بازگشایی می‌شود و این اقدام یک یادگاری ماندگار از دولت تدبیر و امید برای استان‌های کرمانشاه و کردستان خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند در نشست ویژه ثبت جهانی اورامانات که با حضور وزیر میراث فرهنگی، نماینده یونسکو، نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی ودیگر اعضا امروز در تهران برگزار شد، اعلام کرد: در منظر فرهنگی اورامانات ظرفیت‌های گردشگری بسیار مطلوبی به لحاظ بافت روستایی و طبیعی دارد و با توجه به وسعت زیادی که این منظر دارد، صنایع‌دستی بسیار ارزشمندی نیز توسط مردم در این مناطق تولید می‌شود.

این نشست با حضور «حسام مهدی» نماینده ایکوموس برای ارزیابی ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات امروز (اول مهر) در سرسرای فجر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار شد.

به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.