نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، دونالد ترامپ را به دروغ‌گویی و وحشت‌زدگی درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معتقد است دونالد ترامپ در مقابل شیوع ویروس کرونا وحشت زده شده است.

جو بایدن در ادامه سلسله انتقادات خود از کارنامه ضعیف ترامپ در مدیریت بحران کرونا گفت ما به طور خصوصی از او می‌شنویم که گفته این یک ویروس کشنده است، بسیار کشنده‌تر از هر آنفلوآنزا، اما این چیزی نیست که او علناً به ما می‌گفت.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ افزود او به ما گفت که کرونا دقیقاً مانند آنفلوآنزاست و در هوای گرم مانند معجزه از بین می‌رود. همه این‌ها یک دروغ بود. او این را می‌دانست. توضیح او در این باره چیست؟ او گفت که نمی‌خواهد مردم آمریکا را وحشت زده ببیند. او نمی‌خواست آن‌ها وحشت کنند. بایدن در ادامه گفت این در واقع خود ترامپ است که دچار وحشت شده است، ویروس کرونا برای او خیلی بزرگ بود.

بایدن همچنین پیش بینی کرد شرایط ویروس کرونا در آمریکا طی ماه‌های آتی رو به وخامت برود. معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت به دلیل دروغ‌ها و ناکارآمدی ترامپ، در ۶ ماه گذشته یکی از مرگبارترین زیان‌ها برای جان آمریکایی در تاریخ را شاهد بودیم. متاسفانه این مسئله به پایان نرسیده است. به همان اندازه که ۱۸۰ روز گذشته اوضاع وخامت بار بود، در ۹۰ روز آتی شرایط بدتر نیز خواهد شد.

انتقادات بایدن از ترامپ در حالی عنوان می‌شود که آمریکا در آستانه ثبت ۲۰۰ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. آمریکا از همان ابتدای همه گیری کرونا، در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر قرار گرفت و کماکان با اختلاف فاحش به این پیشتازی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار