معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در استان به منظور کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنان برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرج الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از برپایی ۱۱ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در سراسر استان به منظور کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنان خبر داد.

او افزود: در این پایگاه‌ها مشاوران مجرب، به منظور جلوگیری از اغواگری مراکز غیرعلمی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی آن‌ها در راسـتای کسب موفقیت‌های تحصـیلی و کاهش بار روانی دانش‌آموزان و اولیای آنان تلاش می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اعرابی اضافه کرد: متأسفانه برخی از افراد سودجو که هیچ تخصصی در کار مشاوره و انتخاب رشته ندارند، با گرفتن هزینه‌های گزاف، انتخاب رشته را برای داوطلبین انجام می‌دهند، در حالیکه یک اشتباه کوچک در انتخاب رشته فرد می‌تواند زندگی تحصیلی، شغلی و چه بسا زندگی آینده فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

او ضمن لزوم ایجاد پایگاه‌های انتخاب رشته توسط آموزش و پرورش، هدف از برپایی این پایگاه‌ها را ارائه مشاوره‌های تخصصی و علمی به صورت گروهی، فردی و نرم افزاری به منظور کاهش بار روانی دانش آموزان و اولیای آنان در استان عنوان نمود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار