مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار گفت: اشخاصی که تا به حال هیچ گونه دریافتی بیمه بیکاری نداشتند، نامه‌ای به وزارت کار فکس کنند، تا همه موارد با جزئیات بررسی شود.

مسعود بابایی مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل گستردگی و شیوع ویروس کرونا در کشور پیش بینی ما این بود که شغل حدود ۷۵۰ هزار نفر متضرر شود.

او با بیان اینکه ۷۳۰ هزار نفر به دلیل تأثیرپذیری از کرونا که عمدتا دارای مشاغل خدماتی بودند، از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ خسارت دیدند، گفت: تمام افرادی که از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ کار خود را از دست دادند، در قالب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌گیرند که حقوق خود را بر اساس مصوبه این ستاد دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیمه بیکاری ایام یک اسفند ماه تا ۹ اسفند ماه ۹۸ بر اساس قوانین موجود در سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بابایی با بیان اینکه بسته به تاریخ شروع بیکاری فرد و اشتغال مجدد وی، پرداخت بیمه بیکاری متغیر است، ادامه داد: برای افرادی که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان بیمه بیکاری پرداخت شده، با احتساب ماه‌های فروردین و اردیبهشت است، چراکه گا‌ها برخی تصور می‌کنند این رقم بیمه بیکاری یک ماه است.

او با بیان اینکه این رقم ۵۵ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است، گفت: همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل ۵ درصد اضافه می‌شود.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه محل پرداخت بیمه بیکاری در ایام کرونا با بیمه بیکاری قبل از کرونا کاملا متفاوت است، گفت: بیمه بیکاری افرادی که قبل از کرونا شغل خود را از دست دادند از محل حساب (صندوق) بیمه بیکاری و توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، اما بیمه بیکاری ایام کرونا از محل صندوق توسعه ملی و توسط خزانه داری کل پرداخت می‌شود.

بابایی درباره مبلغ کم بیمه بیکاری و معیشت زندگی گفت: با وجود تورمی که در کشور وجود دارد قطعا با زیر ۲ میلیون تومان نمی‌شود معیشت یک خانواده را تأمین کرد.

او با بیان اینکه ما نیز درباره میزان مبلغ پرداختی بیمه بیکاری ایام کرونا نقد‌هایی را مطرح کردیم که همگی درراستای همین موضوغ بود، ادامه داد: باید رقم حداقل دستمزدی که شورای عالی کار برای سال ۹۸ و ۹۹ تصویب کرده بود پرداخت می‌شد.

بابایی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، انصراف دادند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار افزود: در ماده ۷ قانون بیمه بیکاری آمده که مبلغ پرداختی بابت بیمه بیکاری ۵۵ درصد معدل ۹۰ روز آخر بیمه پردازی فرد است که به علاوه هر فرد تحت تکفل تا ۴ نفر، ۱۰ درصد حداقل دستمزد همان سال اضافه شود.

او با بیان اینکه رقم نهایی مرتبط با میزان بیمه پردازی فرد است، لذا قانونگذار دو قید را مطرح کرده است، گفت: یکی شامل این است که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار نباید کمتر باشد و دوم اینکه از ۸۰ درصد آخرین دریافتی فرد نباید بیشتر باشد.

بابایی تصریح کرد: تمام افرادی که از اول اسفند ۹۸ بیکار شدند و بیکاری‌شان تا ابتدای خرداد ۹۹ استمرار داشته است باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس prkar.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای خرداد ماه پرداخت‌ها هم قانونی می‌شود و هم منطبق با جدول، بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت می‌شود، گفت: یک میلیون نفر برای بیمه بیکاری مراجعه کردند که در پایش اول بالغ بر ۸۶۰ هزار نفر بودند که سازمان تأمین اجتماعی آمار ۷۳۰ هزار نفر از آن‌ها را به ما اعلام کرد، همچنین سامانه‌ای طراحی شد که هر شخص می‌توانست به صورت آنلاین با وارد کردن کد ملی و شماره بیمه اطلاعات خود را برای دریافت بارگذاری کند.

بابایی افزود: افرادی که در ایام کرونا نه به دلیل شرایط موجود بلکه به دلیل حوادث یا موارد دیگر بیکار شدند بنا بر مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی که از کار افتادگی‌های فرد را معین می‌کند، بیمه بیکاری آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر کل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مجموع افرادی که بیمه بیکاری برای آن‌ها واریز شده است به صورت فراوانی تجمعی است، گفت: یک میلیون و ۳۳ هزار مورد بیمه بیکاری تاکنون از طریق خزانه داری کل پرداخت شده است.

او گفت: ۹۰ هزار نفر از افراد یا جامانده بودند یا خارج از سامانه به صورت حضوری برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، یا شماره حساب بانکی خود را اشتباه وارد کرده بودند و یا شماره بانکی متعلق به فرد دارنده شماره تلفن همراه نبود که با مشکل مواجه شده بودند.

بابایی با بیان اینکه خزانه داری اسامی این افراد را عودت داد و ما دوباره برای این افراد پیامک ارسال و اطلاعات کامل آن‌ها را دریافت کردیم، گفت: ۲۱ مرداد لیست اصلاح شده نهایی برای خزانه داری کل ارسال شد که ما از خزانه داری کل خواهش می‌کنیم با توجه به مشکلات موجود در جامعه بیمه بیکاری این افراد را واریز کند.

او با بیان اینکه لیست ۲۴ هزار نفری‌ هم موجود است که آن هم با مشکلاتی مواجه بود و با رفع مشکلات آن‌ها لیست ارسال شده به خزانه داری کل عودت داده شد، گفت: برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر هم مجدد پیامک‌های جدیدی ارسال شد که شامل افرادی هستند که در درج اطلاعات اشتباه‌هایی انجام داده اند.

مدیر بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشخاصی که تا به حال هیچ گونه دریافتی‌ نداشتند حتما طی یک نامه کد ملی و شماره تلفن همراه خود را برای ما به شماره ۶۴۴۹۲۲۴۸ فکس کنند، ما همه موارد را با جزئیات بررسی می‌کنیم و نتیجه را به آن‌ها اعلام می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دوسال گذشت خبری نشد للعنت خدابرشما باد هنوز بیمه بیکاری کرونا جاماندگان سالگذشته فروردین اردیبهشت سال 99 را پرداخت نکردن هیچ کس پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام من از اول اسفند پارسال بیکارم واسه بیمه بیکاری کرونا ثبت نام کردم بعداز سه ماه تومرداد پیام اومدکه شماره حساب وشماره شبا ارسال کنم فرستادم اما هنوز که هنوزه دریغ از یک ریال الان هم در ماه دی هستیم متاهل و همچنان بیکار بیمه بیکاری عادی هم بهم ندادن چون باید یه سال تو آخرین کارگاه سابقه بیمه داشته باشی خلاصه که چقد ما قشر کارگر ضعیفیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
باعرض سلام .
بنده درمورخه۴،۳۱به علت این بیماری بیکار شدم ودرآبان ۵میلیون وهفتصد برام ریختن یک ماهه بعد را یک ونهصد ریختن که آذر باشد میخواستم بدانم چراکم واریزشده والباقی ماه های بعدهم همین مبلغ است .یا بیشتر می@ود
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبرگیلکی
۲۱:۳۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
۱ فروردین ماه بابت مریضی کورنا برام واریز نکردن ۲ در تاریخ ۲۸ / ۸ / ۹۹ کرنا گرفتم در منزل قرنتینه هستم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
همش دورغ دروغ دروغ با 1420 تماس گرفتم گفتن 15 تا 20ابان واریز میکنن تا الان که من هیچ پولی نگرفتم خدا نعلت شون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام از اسفند بیکار شدم رفتم بیمه تامین اجتمایی گفتن بیمه بیکاری تعلق نمی گیره حقوق کرونا چی اونم تعلق نمی گیره خدارو خوش نمیاد تا الان بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۱۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
باید در آخرین کارگاهی که قرارداد داشتید و کار میکردید حداقل یکسال سابقه بیمه داشته باشید . اگر دارید مشمول بیمه بیکاری هستید اگر نه که خیر
Iran (Islamic Republic of)
کریم تیر
۱۲:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا کسی از جا ماندگان چیزی براش ریختن بهم اطلاع بده اگه میشه من از اسفند چیزی نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۲:۱۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
نه نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین زاده
۲۳:۳۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من از اول سال بیکارم وبیمه بنده قطع شده دو بار به پیشخوان مراجعه کرده‌ام ولی سایت بسته بوده من 12 سال بیمه دارم وبیمه بیکاری نگرفتم لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
سید شهاب صولت
۱۲:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
هیچکس پاسخگو نیست.نمیدونم باید از کی در مورد بیمه بیکاری کرونا سئوال کنم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
از اداره کار یا تامین اجتماعی بپرسید . ولی فعلا بیمه بیکاری کرونا ( ماههای اسفند فروردین اردیبهشت ) رو برای حدود نود هزار نفر رو نریختن . معلومم نیست کی بریزن ! اگه بیکاری تون ادامه داشته از خرداد به بعد رو باید برید دفتر پیشخوان احراز هویت بشید کد احراز هویت و رمز عبور سامانه روابط کار می دن اونجا باید ثبت نام کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام:چرا مجلس وقوه قضایه ورئیس دیوان عدالت اداری وارد این قضیه بیمه بیکاری نمی شود سازمان تامین اجتماعی قانون بیمه بیکاری را نقض وحق کسانی که از فروردین امسال بیکار شدن را خورده و7 ماه است مارا توپ فوتبال کرده واز اداره کار به تامین اجتماعی وخود تامین اجتماعی هم یه سیستم فلج وسرگردان دارد که فقط زورگو مدارانه است من ازمسئولین خواهش میکنم در خصوص پرداخت بیمه بیکاری فکری کنند .ومشکل پرداخت بیمه بیکارشدگان امسال را حل کنند.این به صراحت نقض قانون وحق کشی است.
Iran (Islamic Republic of)
بیژن
۱۲:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
احسنت . ولی باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد تا وارد بشن چون بیمه بیکاری کرونا (ماههای اسفند فررودین اردیبهشت) کامل نیست و فقط 55 درصد پایه حقوقه که دقیقا نقض قانون حق بیمه بیکاری عادیه . و البته چون این مصوب ستاد ملی کروناست شاید شکایت رد بشه ولی حق کشی مسلمه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسماعیل یکانی
۰۱:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
من جامانده کرونا هستم توروخدا پول منو بدین احراز هویت کردم تورو خدا اذیت نکنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
امروز14مهر چرا واریز نشد پس..لعنت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام کسی میدونه شماره دادنامه چی هست برای بیمه بیکاری کرونا ممنون میشم اگر کسی میدونه جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
هشت ماهه بیکاریم به ریال ندادن میگن جامانده بازمانده
آز خرداد هم بیکاری استمرار داشته
احرازهویت کردیم ثبت نام شدیم معلوم نیست کی واریز میکنن..فقط وعده وعید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا نمیریزن حسابمون.. هشت ماه گذشت
United States of America
مالک
۱۲:۴۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ب من نه ببمه بیکاری کرونا داده شد نه از ببمه بیکاری تعطیلی شرکت .4بار شماره حساب دادم اشکال گرفتین از خودتان خجالت بکشین این همه دروغ تحویل مردم بدبخت ندهید الان 6ماه از بیمه بیکاری کذشته کرونا رو بهانه کردین فقط به فکر پرکردن جیب خودتانید
Iran (Islamic Republic of)
حسین افشاری نیا
۰۵:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من ازتاریخ 1/15باهمه همکارامون باهماهنگی کارفرما برای بیمه بیکاری اقدام کردیم همه دریافت کردن ولی هنوزبه حساب من واریزنشده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی جعفری
۰۵:۱۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
باسلام.بیمه بیکاری اسفند وفروردین واردیبهشت 98 از بیمه بیکاری کم میشه؟اگه کم میشه چرا کم میکنید مگه قرار نبود کم نشه؟پولی هم که ندادین؟
Iran (Islamic Republic of)
امیدرضا حیدری
۰۰:۰۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام بخدا حق کارگر این نیست شما که مامورپیگیری جاماندگانید این حق ی هموطن کارگر نیست اقلا اعلام کنید دیگه پرداخت نمیشه ی مشت ادم کارگر بیچاره به این خبرا دل خوش نکنن که اوناهم زه بچش قول لباس ومداد ندن وخجالت زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
دفترچه تامین اجتماعی دارم خیلی وقت باهر شکتی کارکردیم متاسفانه کامل بیمه لیست رد نکردن از یکسال کارو 4ماه رد کردن از زمان کرونا عیالوارم وبکارم عمرمون کلن به همین ترتیب از دست رفت شرمنده زن وبچه
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ نجفیان
۲۲:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خوب بلدن چه چور مردم دور بزنن که مردم نتوانن از بیمه بیکاری استفاده کنند بیچاره مردم دولت افتاده به دست گرگهای انسان نما
Iran (Islamic Republic of)
حمیدمجدی
۲۲:۰۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام ازمورخه98/9/1بیکارشدم26سال سابقه بیمه دارم اداره کارتاییدکرده ولی بیمه تربت جام اذیت میکنه 53سالم دیابت شدیددارم مستاجریستم پول برای خریدداروازادندارم ریه هام اززمان جنگ مشکل نزاریداون دنیایقه تان بیگیرم خواهشمنداست پیگیرنمایدالتماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
سهرابی
۱۹:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام باید مرجعی باشد که زمان واریز جاماندگان کرونا را پیگیری کند وگرنه ما جاماندگان تا کی باید صبر کنیم تا بیمه کرونا برای ما همانند دیگران واریز شود لطفا پیگیری کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نازی والا ما
۱۷:۴۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
والا ما بیست بار پیامک اومد شماره حسابتون اشتباه هست بازم فرستادیم و خبری نشد.همش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من از99/1/1به علت عدم نیاز بیکارند و25سال سابقه بیمه دارم متاسفانه پس از گذشت شش ماه هنوز هیچ واریزی از بیمه بیکاری نداشتم از طریق اداره کارواز طریق سایت ثبت نام کردم .الان با سه بچه باگرفتن وام دارم زندگی میکنم هزینه بیماری رو آزاد پرداخت میکنم .هیچکس به فکر ما کارگران نیست .نماینده های مردم دارن چکار میکنن.چرا ازدولت نمی خوان پاسخگو باشد بیشتر به حواشی می پردازن تاکی میخوان به مردم فشار بیارن .خدایی هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۴:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
من ۲۸ اسفند ۹۸ به دلیل کرونا ترک کارم خورد و نامه ترک کار هم از شرکت دریافت کردم که ذکر شده بود به دلیل اوضاع اقتصادی . مرحله اول ثبت نام کردم کد رهگیری دریافت کردم کلا ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان تا خرداد ماه ۹۹ برای من واریز شد . مرحله بعد در سامانه وزارت کار ثبت نام کردم مدارک را بارگزاری کردم چندی بعد پیام دادن که مدارکتون ناقصه و اگر هنوز هم بیکار هستید دلیل بیکاریتون رو تغییر بدهید . من هم علت بیکاری را حوادث غیرمترقبه زدم و مجددا همان نامه اولی را ضمیمه کردم . مجددا همان پیام را برای من ارسال کردند . الان من باید چه کاری انجام بدهم . لااقل یک شماره تماس بدهید که مردم بدونند چه کار کنند . با مراکز اداره کار هم که تماس می گیرم الحمدلله کسی جواب تلفن نمیده . ۱۰ سال حق بیمه دادم الان این چه وضعشه آخه . بچه های خودتون هم باشن اینطور رفتار می کنید .
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
این همه افراد که اینجا نظر نوشتند و شش هفت ماه واریزی نگرفتند ،اینا همش درد و بدبختیه،منی که حالا مجردم اقدام بیکاری کردم و الان هفت ماهه خبری نیست من یه خاکی تو سرم میکنم ولی اونی که متاهل هست هیچ دریافتی نداره اون چیکار میکنه الان ! بریم کار کنیم که کار نیست و اگر هم باشه و کار کنیم سریع قاتل بروسلی رو کشف میکنید که اهان گرفتمت تو که کار میکنی چرا اقدام بیمه بیکاری کردی و این حرفا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام،من ثبت نام کردم،پیام برام اومد که شماره حساب بفرستم،که شماره حساب هم فرستادم ولی متأسفانه از برج 12سال گذشته98تا الان هیچ مبلغی به حساب من واریز نشده،چرا؟نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۲:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
من از ابتدای سال ۹۹ بیکارشدم وتاامروز بیکارم و فقط فروردین و اردیبهشت برام برجی یک میلیون و صد تومان ریختن ودیگه تا امروز ریالی برام واریز نشده ، با شرایط سخت زندگی الان، خدا خیرتون بده ،به مشکلات زودتر رسیدگی کنید تا هیچ کارکری شرمنده خانوادش نشه
Iran (Islamic Republic of)
انور اشعریان
۱۰:۰۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام اینجانب از اول فروردین بیکار شده و تمام مراحل اداره کار و تامین اجتماعی را نیز رفته در اداره کار حکم صادر وبه تامین اجتماعی ارسال ولی تابه حال از طرف تامین اجتماعی هیچ اقدامی برای بیمه بیکاری صورت نگرفته مراجعه میکنم میگویند 26نفر بلاتکلیف هستبد نمی‌دانم تا کی میتوانم بدون درآمد زندگی کنم
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۰۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
مردم رو مسخره کردید. خدا جواب تونو بده
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۰۹:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام،من که هیچگونه پارتی توی کشور ندارم برای دریافت بیمه بیکاری کرونا باید چکار کنم؟چقدر دروغ میگین آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۰۹:۵۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام پس کی قراره واریز بشه ما چشم به راه هستیم، شش ماه گذشته، نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
Sh..
۰۹:۴۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام
من اازاسفندبیکارشدم ثبت نام کردم بیمه بیکاری کرونا
همه همکاران گرفتن به جز سه نفرازما
تاکی میخواین بگین شماره حساب شماره شبا
به خداخسته شدیم تواین گرونی مستاجری.....
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۰۶:۵۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خودتون انصراف رو زدین بعد ۶ ماه علاف کردن تمام مشخصات من تو سیستم پاک شد میگه شما درخواستتون رو لغو کردین خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام خدمت شماازتاریخ اسفند98بیکارم ازطریق دفترپیشخوان دولت مدارکم وثبت کردم ازکافی نت هم مدارکم وبارگذاری کردم ولی هردفعه پیام میادکه مدارک ناقصه توروخداتوروقران بدادماقشرکارگربرسیداین درست نیست که ماهاروبه حال خودمون رهاکردیدباسه تابچه واجاره خونه من چه خاکی توسرم بریزم قسمتون میدم فکری بهال ماکنیدخداخیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
کجا به فکر کارگر بدبخت هستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینی
۰۱:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اخرش نفهمیدیم چه باید بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
اخع چرا یه تاریخی اعلام نمیکنن برای واریز این چه وضعشه چیزی که حق قانونی ماست و نمیدن اخه کجا بریم به کی بگیم چرا کسی صدای کارگر نمیشنوه ۵ماه بیکارم ثبت نام کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بیمه بیکاری کرونای من از اسفند تا اواسط خرداد ماه که ان هم شروع بدی داشت هفته ای ۳روز کاردر غیر این صورت میتونم برم سر کار دیگه ای) به هیچ وجه پرداخت نشده از اینکه این موضوع تا این حد کشدار شده عصبانی ونسبت به عوامل بی اعتماد شده ام.امیدوارم همه افراد مسول وشکم سیرو پولدارروزی تجربه کارگران زحمت کش وبیپول رو داشته باشند آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام چرا برای مدیران مهد کودکها وپیش دبستانیها بیمه بیکاری شامل نمیشود و هم نمیتوانند خودشان را بیمه کنند
Iran (Islamic Republic of)
کریم تیر
۲۳:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
جناب آقای بابایی دوباره فکس چه داستانی هست از اسفند ماه یک ریال واریز نکردید من شماره حساب و شماره شبا رو برج ۱ اصلاح کردم و در هر سامانه ای که گفتید ثبت نام کردم این چه وضعی هست که برای کارگران ایجاد کردید الان ۷ ماهه بدون یک ریال داریم زندگی میکنیم ۱۴ سال سابقه بیمه یعنی ۱۴ سال واریز بیمه چرا باید الان که نیاز داریم به بهانه های مختلف طفره بروید یک روز شماره شبا یکروز شماره حساب یک روز وزارت کار یک روز وزارت تعاون یک روز فکس یک روز تخصیص بودجه لطف کنید زمان دقیق واریزی رو بگید هرجا مصاحبه کردید فقط گفتید دادیم تکلیف من که خانواده ام از هم پاشید و زنم طلاق گرفت به خاطر این مسائل چیه من نمیگزرم از شما و کسانی که باعث و بانی این اتفاقات شدن به خدا واگزارید
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۲۲:۵۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
خیلی دروغ و پستی هستید الان ۷ ماه بیکار شدیم هزاربار ثبت نام کردمم پس کی دیگه خدا خیرتون نده
Iran (Islamic Republic of)
حسین قاضی خانی
۲۲:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدمن ازفروردین۹۹تاالان بیکارم ناراحتی قلب هم دارم خیلی سخته آدم بیکاربشه.مخصوصن بچه شیرخوشکیم داشته باشید.بیمه بیکاری کروناگفتن تا۳ماه تعلق میگیره اماتادوماه دادن الانم بیکارم میگن بیمه خردادوتیرهم تعلق میگیره اماندادن لطفن پیگیری کنیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین قاضی خانی
۲۲:۴۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من ازفروردین تاتیرماه بیکارهستم امابیمه بیکاری کروناتادوماه دادن قراربودتا۳ماه بدن اماقطع کردن لطفن میشه پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
باعرض سلام وخسته نباشید.از یکم اسفند 98..ازشرکت با بیست سال سابقه اخراج شدم هیچ ربطی هم به کرونا نداشته .فقط من اخراج شدم شرکت همه روزسال فعال بوده بعد از هفت ماه که رای صادرشد وبعد رفتم قسمت بیمه بیکاری اونا میگن چرا روز اول فقط تو سامانه روابط کار شکایت کردی وتو سامانه بیمه بیکاری ثبت نام نکردی در حالی که اون موقعه هنوز این سامانه راه اندازی نشده بود حالا به من میگن به همین دلیل برو به سلامت به تو تعلق نمیگیره هیچ گونه مبلغی هم تا حالا دریافت نکردم وهفت ماهه که بیکارم.. مسولین محترم ترا بجان عزیزاتون یه فکری برا این کارگران بدبخت کنید ..فقط به حرف وزبان دم از خدا و وجدان نزنید در عمل نشون بدین یه دعا برا خودتون درست کنید...منونم
Iran (Islamic Republic of)
بهرام شریفی
۲۲:۲۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من از دهم اسفند۹۸بیکارم وهنوزهیچ واریزی نداشتم همه کاروهمه جاثبت نام کردم واقعا برااین دولت متاسفم
Japan
امیرداداش
۲۲:۲۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
‏برابری حقوق کارگران با حقوق معلمان و کارمندان دولت
یک خواست جامعه ‎#کارگری است
پ ن: تعداد قابل توجهی از کارگران تحصیلات دانشگاهی دارند
و ای بسا از کارکنان ‎#دولت و ‎#معلمان با سواد تر باشند
Iran (Islamic Republic of)
جهاندارتمری
۲۲:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
چرا دروغ میگین من ثبت نام کردم کد رهگیری دارم شماره حساب دادم دوبار هم درسامانه جدید ثبتنام کردم چرا بی منطق ردمیکنین هشت ماهه منتظریم بابیست سال سابقه خدا ازتون نگذزه قانون برای همه هست اگه وجود داره....
Iran (Islamic Republic of)
ناسثسنای
۲۲:۰۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره خدا کنه این درد ما برهث تو چشم فرزندانتون چرا ما را این قدر بازی میدین خدا خودش بزرگ است شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۳۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام هر بهونه ای که میتونستید برا ندادن بیمه بیکاری و عقب انداختنش انجام دادید یکلام بگید نمیدیم راحت کنید ملتا اگه بیمه تامین اجتماعی را 6ماه پرداخت نمیکردیم شماهم با مردم اینطوری کنار میومدید واقعا متاسفم........
Iran (Islamic Republic of)
جعفررررر
۲۱:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
حالا که نوبت شماست بتازین نوبت ما مردم هم میرسه ،
Iran (Islamic Republic of)
آزاد قنبری
۲۱:۰۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام و خدا قوت
بنده دو سال در جزیره ی قشم مشغول بکار بودم از اول فروردین 99 بخاطر کرونا بیکار شدیم و تا الان که اول مهر ماه هست هنوز بیکاری ما ادامه داشته است
از مرداد ماه پیگیر ثبت بیمه بیکاری در سامانه روابط کار هستیم
اما بیکاری ما در سامانه به علت مشکل ساختاری ثبت نمیشه در شهریور ماه به طور مستمر از اداره کار قشم پیگیری کردیم یه بار میگن سامانه خراب هست یه بار میگن ما به سامانه دسترسی نداریم دیگه از این همه پیگیری خسته شدیم
شما را به اون خدای احد و واحدی که می‌پرستید این مشکل ما را از اداره کار پیگیری نمایید

سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
جلیل ابراهیمی
۱۹:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام عرض ادب. یه سوال داشتم
بنده فروردین ماه ۹۹ ثبت نام کردم در خصوص بیمه بیکاری به علت تعدیل نیرو به علت کرنا... نامه عدم نیاز و قرارداد ۲ سال اخر داشتم... با حدود ۵ سال سابقه بیمه...
درون سایت ثبت نام کردم و کد رهگیری هم بهم دادن و پیامک امد که مراجعه نداشته باشین.. بعد مدتی پیامک امد که شماره شبا و شماره حساب داخل پروفایل وارد کنید که انجام شدش... حالا جالب اینجاس بعد ۳ ماه هیچگونه واریزی نداشتم و رفتم سرکار و اینکه با شماره تماس ۱۴۲۰ سامانه پیگیری بیمه بیکاری بعد ۱۵ دقیقه پشت حط منتظر بودن تماس گرفتم میگن شما شماره حسابتون وارد شده ولی فرم مشخصاتتون ندارین
Luxembourg
نگین پورسلیمان
۱۹:۳۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با عرض سلام و خسته نباشید
من پرستارم و تو یه بخش خصوصی مشغول بودیم همه ثبت نام کردیم متاسفانه برا همه واریز شد جز ده نفر .مشخص نیس چی به چیه چرا به همه واریز شد جر ما ده نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ایا بیمه کارگران ساختمانی هم شامل بیمه بیکاری میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
یعنی چی فکس کنیم آخه.اسفند داده بهم فروردین اردیبهشت ندادن ..مسخره بازی دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
خبر گزاری محترم.لطفا پیگیری نمایید چرا تامین اجتماعی از پرداخت بیمه بیکاری سرپیجی میکند.
چرا در ماه شیش تازه توافق کرده که یک کاری بکند.چرا گرو کشی!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آروین
۱۸:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
چرا هر دفعه یه حرفی میزنید؟؟؟ اول گفتید شماره شبا ارسال کنید.. اوا شهریور پرداخت میشه..بعد شد آخر شهریور..الانم فکس کنیم؟؟؟؟
یه رقم‌ شماره شبا اشتباهی چه کاری دستمون داد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ازده نفرتوشرکت بابت فروردین واردیبهشت بیمه کرونافقط مال من پرداخت نشده پیگیری کردم کسی جوابگو نیست توسایت رفتم نوشته شماانصراف دادین واقعاجای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
پس کی میریزید؟برای من فقط فروردین بوده که شماره شبا را اشتباه زده بودم،اصلاحش کردم ولی خبری از پول نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدی
۱۸:۱۹ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
همه میدونن که مدارس غیر انتفاعی چه حقوق های نجومی به معلما میدن.با این حقوق ها حق بیمه رو از جیبمون دادیم الان بعد از ۱۰ سال پول مفت دادن به بیمه ،میگن شما شامل بیمه ی بیکاری نمی شید .واقعا ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۷:۵۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من از اردیبهشت ۹۹ بیکارم ،وتاالان هیچ واریزی نداشتم ،خواهشمندم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام‌تورو‌خدا‌رسیدگی‌کنید‌برای‌همه‌همکارای‌همسرم‌بیمه‌پرداخت.شد‌به‌سه‌نفر‌هنوز‌پرداخت‌نکردن‌یکشونم‌ما‌هستیم‌به‌سختی‌زندگیم‌م‌میگذره‌‌بابچه‌کرایه‌خونه‌چراپرداخت‌نمیکنید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
چرا خزانه پرداخت نمیکنه اخه؟؟؟؟؟ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
انقدر طبیعی دروغ میگه از راست قشنگ تر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من با ۱۰سال سابقه کاری چهار ماه پیش عدم نیاز خوردم همون موقعه رفتم اداره کار درخواست حقوق بیکاری دادم .مدارکم رو درپیشخوان ارسال کردم اما تا حالا هیچ خبری نشده خواهشن جواب بدین من چیکار کنم با تشکر.

.
Iran (Islamic Republic of)
امید حسن زاده اده مرتضی پاشا
۱۴:۳۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
با سلام
من از ۳ اسفند سال۹۸
بی کار شدم
ثبت نام بیمه بی کاری هم داشتم
ولی واریزی نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
الان از فروردین ۹۹بیکارم در اداره تربیت بدنی بصورت قراردادی پاره وقت کار میکردم چون قراردادمان ۳ماه ۳ماه تمدید میشد اداره کار میگه نمیتونی از بیمه بیکاری استفاده کنی اگه قراردادت ۱سال بسته میشد اون موقع میتوانستی اقدام کنی من یکسال و نیم در اداره تربیت بدنی کار کردم با مدرک لیسانس تربیت بدنی بصورت خدماتی میگن پول نداریم برای شما پرداخت کنیم پول هم که چه عرض کنم برای ۱میلیون کار میکردیم در استان اردبیل حدود ۳۲نفر را بیرون انداختن و هیچکس هم نیست به داد ما برسد از باشگاه خبرنگاران عاجزانه خواهش می‌کنم پیگیری بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بیمه بیکاری همه میتونند بگیرن یا خیر؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
یا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۵۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام مسئولین خواهش میکنم رسیدگی کنید الان ۷ ماهه بیکارم برای تمام همکارام بیمه بیکاری واریز شد چرا برای من واریز نکردن یکی جواب بده لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
یا صاحب الزمان
۱۳:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
در تاریخ خواهند نوشت پدر با سه هزار تومان ماشین خرید پسر با سه هزار تومان یه لیتر بنزین زد ... بیمه بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره
۱۲:۴۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
7ماهه بیکارم منو شرکت اخراج کرد خودشم فعاله الان7ماهه منو میارن میبرن پاس از یکی شوت از یکی دیونه شدم انقد دروغ سردرگم کردن نوبره بخدا اگه بریزن هم کوفتم بشه کوفت کردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ازاول فروردین بعلت عدم نیازتوسط کارفرما اخراج شدم.اداره کارو بیمه تامین اجتماعی بیکاریمو برای ۱سال تایید کردن ولی الان ۶ماهه که بیکارم بدون هیچ درآمدی. ازطریق تامین اجتماعی و اداره کارپیگیرشدم میگن چون بیکاری ازاوایل فروردینه خزانه باید پرداخت کنه تامستمریت طبق روال بشه. خزانه هم تماس میگیرم میگن واریزنمیکنیم فعلابودجه نداریم.یعنی این که نشد دلیل! فقط تواین مدت دارم قرض میکنم. بازمیگن برین تو سامانه احرازهویت انجام بدین .انجام میدیم بازم هیچ خبری نیست.
چرا کسی پیگیرمشکلات ما نیست چراموقع پرداخت بیمه بایدسرموقع مبلغ بیمه خودمونو واریزکنیم حالا بعد۶ماه کسی نیست جوابگو باشه.
مامثلا بیکارواخراج شدیم ولی هرهفته برای پیگیری کارمون بایداداره کاروتامین اجتماعی بریم و تماس بگیریم اخرم میگن چراهی تماس میگیرین. اخه چرافکرنمیکنن ۶ماه چطوربدون حقوق و درامدزندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
حرف منم همینه چرا نمیان‌جلو جرف بزنن و عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
کاملیز سلیمی زاه
۱۲:۳۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام،چرا کسی جوابگوی ما نیس،چه طور بیمه بیکاری 90درصد افراد واریز شده که فقط تو شرکت ما 6نفر اصلا بیمه بیکاریشون واریز نشه،اخه این چه وضعشه،چرا هیچ فریادرسی نیس،چرا واریز نمیکنن،واگذارتون به همون خدای بالا سری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
من پنج ماهه اخراج شدم با بیست سال سابقه وپنجاه سال سن ثبت نام کردم در دفتر پیشخوان احراز هویت کردم پیغا امده در این سایت مدارک بفرست فرستادم بعد یک ماه پیام امده به علت گذشتن وقت اصلاح دادخواست شما رد شد.. مگر کی به من گفت اصلاح کن که من نکردم، واصلا چی را باید اصلاح کنم.. کامپوتر جلوتونه یک بار لطف کن سابقه من را نگاه کنید ادرس هم دادم محل کارم پنج ماهه بسته شده دیگه شما چی میخواهید چرا بهانه میارید اگر حق من وحق قانونی منه چرا دنبال نخود سیاه میفرستید
Iran (Islamic Republic of)
Farzan
۱۲:۲۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ما که زیر یک سال سابقه بیمه داریم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام حدود ۶ ماهه بیکار شدم .هیچ ارگانی هم جوابگو نیست . نامه عدم نیاز هم گرفتم. ربطی هم به کرونا نداره . میگن منتظر بمونید پیام میاد .این پیامه کی قراره بیاد خدا میدونه . مسولین لطفا یه خورده به فکر معیشت مردم باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مسعود جان بابایی شما اصلا خودتو نگران نکن اصلا به تودت فشار نیار ، ما گدایی میکنیم شاید هفته ای یک نون بتونیم بخریم ، شما اصلا نگران نباش ، اب میشی عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
واقعا که چقدر با ملت بدبخت بیکار شده بازی میکنید. فردی که از اول فروردین بیکار شده کرونا گرفته و شرکت قرارداد نبسته ششماه بیکاره وبیمه پرداخت نکرده چکارکنه بره گدایی کنه .ثبت نام کرده اما هیچ جوابی نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
همش حرفه
4ماهه الان منو دارن بازی میدن و نمیریزن
4ماهه من بیکاری اول اسفند هستم اونم عدم نیاز خوردم هیچ ربطی هم به کرونا ندارم چون شرکت فعاله فقط منو اخراج کرده دو ماه ریختن بعد قطع کردن رفتم گفتن با کرونا قاطی شده می‌ریزن هنوز 4ماهه میرم میام با اینکه حکم خورده که تا 6/1400باید واریز شه اما نمیدن باز رس هم اومده دیده خونم بازم میگن امروز فردا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام تورا به قرآن رسیدگی کنید الان حدود ۶ ماه هستش که تمامی افرادی که بیکاریشان ادامه داشته بجز پرداختی دو ماه اول سال هیچگونه دریافتی نداشته ایم به هرجا هم که مراجعه میکنیم میگن به ما ربطی نداره مربوط به سازمان برنامه بودجه هست و خزانه باید پرداخت کنه خدا شاهد هست این نه تنها مشکل من هست مشکل همه بیکار شدگان سال ۹۹ هست که تا به امروز حدود ۴ الی ۵ ماه هست که هیچ دریافتی نداشته ایم به خدا قسمتون میدم رسیدگی کنید (( ای که دستت می رسد کاری بکن))
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۰:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
لااقل دفتر چه بیمه را تمدید کنید زن و بچه مان را ببریم دکتر با این مخارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بیمه بیکاری ؟! هه هه ! ما دیگه از شما دست شستیم . اون زمان که بیکار شدیم انواع بهانه ها رو آوردید که چیزی به ما ندید . حالا هم برید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
وزارت كار هنوز تو دوران عهد بوق زندگي ميكنه و خبر نداره دنيا اينترنتي شده
آخرین اخبار