فراهانی با اشاره به پیشنهاد شورای پنجم به دولت برای قانونی شدن نهاد شورایاری‌ها، از تصویب این پیشنهاد و ارائه لایحه‌ای به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۸ شهرداری تهران گفت: همه اعضای شورای شهر تهران اعتقاد دارند که شورایاران، تبلور دموکراسی، مردم سالاری و مشارکت طلبی سطح محلات است.

او افزود: شورای پنجم برگزاری انتخابات شورایاری را اولویت می‌داند و همچنان پیگیر است تا این نهاد کار خود را ادامه دهد.

فراهانی تصریح کرد: با همت و پیگیری شورای شهر تهران خوشبختانه، لایحه‌ای تهیه شد و این لایحه به تصویب دولت رسید، از این رو بندی به ماده ۸۰ اضافه خواهد شد که در آنجا بحث شورایاری هم قید شده و این لایحه به زودی به مجلس از سوی دولت ارائه می‌شود و با تصویب نهاد شورایاری در قانون شوراها، مشکل تاریخی شورایاران در شورای پنجم رفع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات تاریخی منطقه ۸ گفت: سرانه فضای سبز یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه است و همان گونه که عنوان شد سرانه پارک ۰.۸ متر مربع، جنگل کاری درون شهری ۰.۰۲ متر مربع و سرانه فضای سبز کلی ۴ متر مربع است و از این حیث رتبه منطقه در قعر است و رتبه ۲۱ در سرانه پارک، رتبه ۱۹ در جنگل کاری درون شهری و ۱۹ در فضای سبز کلی را دارا است.

به گفته ناظر رئیس شورای شهر تهران در امور محاسبات و پایش عملکرد شورای شهر تهران از اصلی‌ترین کار‌هایی که صورت گرفته تمرکز بر بحث فضای سبز منطقه است.

فراهانی ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۸ عنوان کرد: این منطقه با رتبه ۱۸ جزء کمترین مناطق دارای سرانه‌های تولید زباله بوده که نشان می‌دهد فعالیت‌های خوبی در این مسأله انجام شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار