استاندار زنجان گفت: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فاقد اینترنت استان زنجان تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به اینکه تا پایان امسال اینترنت پرسرعت در تمامی مناطق استان زنجان گسترش خواهد یافت، گفت: در پی سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان زنجان تمامی ابزار‌های مورد نیاز برای ارتقاء اینترنت وارد زنجان شد که طی سه مرحله در ماه‌های آبان، بهمن و اسفند ماه تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

او با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان زنجان با تشکیل ستاد فرعی پیشگیری از کرونا، به مدارس توجه بیشتری داشته باشند، گفت: مسئولان بصورت میدانی از وضعیت مدارس و چگونگی رعایت مسائل بهداشتی توسط دانش آموزان و معلمان به صورت روزانه بازدید کرده و تصمیمات لازم را برای رفع مشکلات اتخاذ کنند.

حقیقی گفت: با توجه به افزایش تولید ماسک در استان زنجان، فرمانداران همه شهرستان های زنجان مشکل کمبود و عرضه این وسیله بهداشتی با قیمت بالاتر از یک هزار تومان را با رایزنی‌های لازم حل و فصل کرده و نسبت به مسئولیت محول شده اهتمام جدی داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: ماسک یکهزار تومانی و مواد ضدعفونی کننده ارزان قیمت باید در فروشگاه فرهنگیان استان زنجان توزیع شود که علاوه بر فرهنگیان، دانش آموزان هم می‌توانند نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز خود در این فروشگاه ها اقدام کنند.

حقیقی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی و با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان غربالگری مستمر معلمان و دانش آموزان باید در اولویت باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  با آغاز فصل پاییز  و تداخل بیماری آنفلوانزا با ویروس کرونا، ارائه آموزش‌های دقیق بهداشتی امری ضروری است، گفت: در این خصوص آموزش‌ها با بهره گیری از کارشناسان مجرب از طریق رسانه استانی انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه تا پایان هفته آینده تعداد ۵۰ هزار ماسک رایگان و مواد ضدعفونی با همکاری سازمان صمت استان زنجان در اختیار آموزش و پرورش زنجان قرار خواهد گرفت، گفت: اولویت توزیع این اقلام در مدارس کم برخوردار خواهد بود.

حقیقی ادامه داد: برای خرید تبلت و لوازم مورد نیاز دانش آموزان کم بضاعت استان زنجان جهت بهره مندی از آموزش های مجازی و غیر حضوری، سمن‌ها و انجمن های خیریه‌  با حضور دستگاه‌های متولی امر جلسه تشکیل دهند تا مساعدت‌هایی برای  تحقق این مهم انجام گیرد.

او در خصوص اجرای برنامه ملی "کوچ" (کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان) گفت: برای تحقق برنامه‌های این بخش نیز می‌توان با تشکیل کمیته و تهیه نرم افزار مربوطه نسبت به ثبت قد و وزن دانش آموزان اقدام و سپس راهکار‌های عملیاتی را اجرا کرد.

استاندار زنجان در خصوص راه اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در زنجان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت اقتصادی استانداری خواست با تامین شرایط لازم این کار مهم را به سرانجام برسانند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.