معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: والدین با یادگیری مهارت‌های ارتباطی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرزندان می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد با اشاره به نقش والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان به مواد مخدر و روان گردان گفت : قبل از این که فرزند، اطلاعات مربوط به مواد اعتیادآور را به غلط از اطرافیان کسب کند، والدین باید به فرزندان خود در خصوص عواقب و خطرات اعتیاد توضیح دهند.

او ادامه داد: آموزش قبل از سن بحرانی بوده و زمان مناسبی به گفتگو اختصاص داده شود همچنین بیش از اندازه و اغراق آمیز فرزندان را از مواد مخدر نترسانید و عکس العمل تندی به این موضوع نشان ندهید.

 دلشاد تاکید کرد: والدین باید اطلاعاتی در مورد انواع مواد اعتیاد، نحوه مصرف آن ها، علل و عوامل موثر در شروع اعتیاد و خطرات، عوارض و علائم مصرف مواد مخدر را کسب کنند.

او  با بیان این که والدین باید مهارت‌های تربیتی خود را افزایش دهند، گفت: یادگیری مهارت‌های ارتباطی باعث افزایش اعتماد به نفس در فرزندان می‌شود همچنین بهترین راه جلوگیری از رفتار ناشایست فرزند، گذراندن وقت بیشتر با او است.

 دلشاد توصیه کرد: والدین برای فرزندان خود یک الگوی واقعی باشند و برای او درستکاری، صداقت، تواضع و تمامی صفات مثبت را به نمایش بگذارند.

او  با اشاره به این که در خانواده قوانین مشخص و روشن وضع شود، افزود: عواقب متناسب برای سرپیچی از قوانین وضع و درباره عواقب آن با نوجوانان صحبت شود همچنین والدین باید میان استقلال فرزندان و کنترل رفتار آن‌ها تعادل برقرار کنند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.