مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی کشور در سمنان گفت: کشور از لحاظ تامین کودهای ازته وفسفاته به خودکفایی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی کشور در سمنان گفت: طبق برنامه‌های ابلاغی ، کود و سموم کشاورزی مورد نیاز امسال تامین و برنامه‌های نظارتی در قالب سامانه‌های جدید اجرایی شده است و کشاورزان برای کشت پاییزه امسال مشکلی برای تامین کود و سموم یارانه‌ای همچون کود‌های فسفاته و پتاس نخواهند داشت.

او با اشاره به تامین حدود سه میلیون تن کود و سموم کشاورزی بخصوص کود‌های یارانه ازته و فسفاته افزود: از این رقم تاکنون بیش از یک میلیون و صد هزارتن کود اوره نیز توسط پنج مجتمع پتروشیمی کشور تحویل بخش کشاورزی شده است که این رقم در ده سال گذشته بی سابقه بوده است ضمن اینکه کشوردر زمینه تامین کود‌های ازته وفسفاته نیز خودکفاست.

مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی کشور برنامه ابلاغی امسال در بخش تامین کود فسفاته و پتاس را حدود ۶۰۰ هزارتن اعلام کرد و بیان کرد: هشتاد درصد این رقم تامین شده است و مابقی نیز در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی کشور کمبود مواد اولیه و کافی نبودن کارخانجات تولید کننده را از مشکلات بخش کشاورزی در تامین کود و سموم مور نیاز برشمرد و از اجرای طرح سه تا ۵ ساله خودکفایی کشور در تامین کود‌های شیمیایی از سوی این شرکت خبرداد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.