جزئیات جلسه این هفته ستاد مقابله با کرونا در ورزش

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی، درباره جزئیات مطرح شده در سی و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به میزبانی فدراسیون تکواندو صحبت کرد.

محمداسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که این هفته به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد گفت: فدراسیون تکواندو به تازگی به عنوان فدراسیون برتر در دنیا شناخته شده است. انتظاری که از این فدراسیون داشتیم هم همین بود. سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو و همکارانش زحمت زیادی کشیده اند و میزبانی آن‌ها برای ما بسیار ارزشمند بود. برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با همکاری دوستان رسانه‌ای هر فردی در جلسه نقطه نظرات، گزارش و درخواست‌ها را بیان و بلافاصله سالن را ترک می‌کند. در هر صورت ما از روند کار راضی هستیم.

خبر خوشی برای فدراسیون‌های ورزشی داریم

مسجدی تصریح کرد: حدودا ۲۰ رشته ورزشی که در گذشته شیوه نامه‌های خود را ارسال کرده بودند، بررسی شدند. خبر خوشی که داریم این است که وزارت بهداشت و درمان هرچه سریع‌تر دستورالعمل‌ها را در اختیار ما قرار خواهد داد تا ما هم به فدراسیون‌های مربوط ابلاغ کنیم. بسیاری از فدراسیون‌هایی که امروز در جلسه شرکت کردند، پیش از این مکاتباتی با ما داشته و اجازه‌هایی را دریافت کرده اند. به عنوان مثال سوارکاری و قایقرانی، مشغول فعالیت بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی هستند. در این جلسه گزارش عملکرد و نحوه پیشروی خود را بیان کردند تا همکاران بهداشتی ما نیز به نوعی نظارتشان کامل شود و اگر راه کار و درخواست جدیدی دارند پیشنهاد دهند.

شنبه آتی جزئیات دستورالعمل‌های جدید اعلام می‌شود

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: اظهارات جمع بندی خواهد شد و طی ۱۰ روز آینده مجددا به آن پرداخته می‌شود. بیش از ۲۰ رشته از جمله تکواندو مجوز‌هایی را به شکل جزئی و انفرادی دریافت کرده اند که شنبه آتی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

تصمیم گرفتیم به حدادی برای درمان کمک کنیم

مسجدی درباره اعزام به درمان ورزشکاران بیان کرد: احسان حدادی، المپین کشور ما است و جایگاه خاصی دارد. تا جایی که امکان داشت روند درمان او در ایران ادامه پیدا کرد، اما منجر به نتیجه‌ای که مناسب یک ورزشکار المپیکی باشد، نشده است. چندین جلسه و کمیسیون در این مورد برگزار کردیم و تصمیم بر این شد به حدادی کمک شود تا برای درمان به آلمان برود. تا جایی که خبر دارم کمیته ملی المپیک، متقبل هزینه اعزام حمیده عباسعلی به آلمان شده است. اطلاعی از روند درمان عباسعلی ندارم، چرا که او به ما مراجعه نکرده است.

برودت هوا، فرصت استفاده از فضای باز را کاهش می‌دهد

مسجدی در پایان گفت: فضای باز یک امکان ویژه برای برگزاری تمرین‌ها و مسابقات است. به عنوان مثال مسئولان رشته کبدی گفتند در صورت اعطای مجوز می‌توانند در فضای باز تمرین کنند. در گذشته هم بسیاری از مسابقات و رویداد‌ها در فضای باز انجام می‌شده است. اگر فدراسیون‌ها بتوانند این فضا را ایجاد کنند، دست ما را باز می‌گذارند و به ما کمک می‌کنند؛ اما باید به خاطر داشت که در آستانه پاییز هستیم و کم کم زمستان را در پیش داریم، پس فرصت استفاده از فضای باز کاهش پیدا می‌کند و مردم به سالن‌ها روی می‌آورند؛ بنابراین باید شیوه نامه‌ها به شدت رعایت شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار