تعمیرات سنگین اولین هواپیمای باری ۷۴۷ ایران ایر با همت مهندسان ایرانی به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحیم باغبان مدیر آشیانه شماره یک شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک فروند بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی ایران ایر توسط مهندسان و متخصصان ایران‌ ایر به صورت کامل تعمیر (اورهال) شد، گفت: مدت زمان تعمیر (اورهال) این هواپیما دو ماه بوده و امروز با همت مهندسان ایرانی به اتمام رسیده و فردا بارگیری آن به مقصد دبی انجام می‌شود و از آنجا در فرودگاه پیام به زمین می‌نشیند.

او ادامه داد: بخش عمده‌ای از قطعات این هواپیما توسط مهندسان داخلی بازبینی شده است.

باغبان با اشاره به اینکه بعد از گذشت ۶ سال زمان تعمیر (اورهال) این هواپیما رسیده بود اظهار کرد: این هواپیما توسط متخصصان و مهندسان ایرانی تعمیر شده و به عنوان تنها ناوگان باری ایران به شمار می‌رود.

مدیر آشیانه شماره یک ایران ایر با اشاره به این که هواپیمای ۷۴۷/ ۲۰۰ تنها ناوگان هواپیمای باری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، افزود: این هواپیما در مواقع بحرانی از جمله سیل، زلزله و دوران کرونا توانست کمک رسانی‌های بسیار زیادی را به هموطنان در شهر‌های مختلف انجام دهد.

باغبان یاد آور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین در شهر‌های شمالی این ناوگان چندین بار خدمات و کمک رسانی کرده و همچنین این هواپیما تاکنون چندین بار گوشت گوسفند را از کشور‌های مختلف وارد ایران کرده است و به عنوان تنها ناوگان باری خدمت رسان به کشور به شمار می‌رود.

باغبان توضیح داد: عمده قطعات این هواپیما در داخل کارگاه‌های کشورمان ساخته شده و این خود به عنوان نماد مهمی در حوزه توان مهندسی کشور به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: این هواپیما در سال ۲۰۰۸ وارد ناوگان شده و با همت شبانه‌روزی مهندسان در فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد تعمیر شده است.

به گفته مدیر آشیانه شماره یک ایران ایر مدت زمان تعمیر هواپیما دو ماه بوده که به صورت شبانه روزی در فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین فرودگاه مهرآباد انجام شده است.

باغبان تاکید کرد: در دوران کرونا با وجود آن که بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه ایجاد شده بود، اما توانستیم بسیاری از اقلام بهداشتی را از کشور‌های مختلف وارد کشور کنیم.

مدیر آشیانه شماره یک ایران ایر بیان کرد: تعمیر (اورهال) در هواپیمای مسافری بیشتر از هواپیمای باری زمان می‌برد، اما با توجه به آنکه هواپیمایی استراتژیک در کشور به شمار می‌رود بنابراین به عنوان یکی از مهم‌ترین تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

باغبان بیان کرد: هواپیمایی ایران ایر بعد از انقلاب همواره به عنوان اولین شرکت و سازمان جزو تحریم‌های آمریکا بوده و الان ۴۲ سال است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحریم است، اما با این وجود با توان و همت مهندسان ایرانی توانسته‌ایم تمامی تعمیرات را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


باغبان بیان کرد: تاکنون چندین تعمیر هواپیما در این بخش صورت گرفته است و ۳ آشیانه در فرودگاه مهرآباد و ۲ آشیانه در فرودگاه امام خمینی(ره) آمادگی ارائه خدمت در زمینه بررسی‌های مختلف را دارند.

هیچ یک از هواپیما‌های برجامی زمین گیر نیستند

باغبان یاد آور شد: به هیچ عنوان هیچ یک از هواپیما‌های برجامی ایران زمین گیر نشده است. این هواپیما قابلیت جا به جایی ۱۱۰ تن بار را دارد.

باغبان در پایان تصریح کرد: تمامی قطعات این هواپیما توسط مهندسان داخلی اجرا شده و تمامی آزمایش‌های اولیه و ثانویه‌های آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۹
ببخشید آیا این هواپیما مسافربری بوده و بعد شده هواپیمای باری
آخرین اخبار