وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که طرزالعمل کاری مذاکرات صلح از سوی گروه تماس دولت و طالبان به زودی نهایی می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که طرزالعمل کاری مذاکرات صلح از سوی گروه تماس دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان به زودی نهایی می‌شود.

در اعلامیه وزارت دولت در امور صلح آمده است: گروه تماس هیات‌های مذاکرات دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان عصر روز گذشته (۳۰ سنبله/ شهریور) جلسه مشترک کاری خود را دایر کردند؛ در این جلسه که چند ساعت طول کشید و روی طرزالعمل کاری مذاکرات صلح افغانستان بحث شد، در زمینه حل موارد اختلافی پیشرفت صورت گرفت. طرزالعمل کاری مذاکرات صلح افغانستان به زودی نهایی می‌گردد.

نادر نادری، عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان نیز اظهار داشت که گروه تماس هیات دولت افغانستان و گروه طالبان، عصر روز گذشته با یکدیگر دیدار کرده اند.

نادری افزود که در این دیدار روی طرزالعمل کاری بحث شد و در زمینه حل موارد اختلافی پیشرفت صورت گرفت. وی اضافه کرد که طرزالعمل کاری مذاکرات به زودی نهایی خواهد شد.

در همین حال محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «ساعت چهار و نیم عصر دیروز، گروه‌های تماس تیم‌های مذاکرات بین الافغانی جلسه مشترک دائر نمودند. در این جلسه باز هم در مورد اصول کاری نشست‌های آینده بحث شد. امید است که در مورد نکات باقیمانده، تفاهم مشترک به میان آید و نشست‌های بعدی آغاز شود.»

گفتنی است که بیش از یک هفته از آغاز مذاکرات صلح افغانستان میان دولت و طالبان در دوحه قطر گذشته است. گروه تماس دو طرف از یک هفته پیش درباره طرزالعمل کاری مذاکرات با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار