رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کاهش تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک راهی برای پیشگیری از ورود به موج سوم شیوع بیماری کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها راه شیوع بیماری کرونا، انتقال فرد به فرد است مردم با خودداری از برقراری تعاملات اجتماعی و روابط نزدیک می‌توانند از گسترش بیماری پیشگیری نمایند.

او افزود: در حالی که کشور وارد موج سوم شیوع بیماری کرونا می‌شود، چهارمحال و بختیاری همچنان در اوج موج دوم شیوع این بیماری قرار دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: از اقدامات موثر و کارشناسی شده برای پیشگیری از همه گیری این بیماری همراهی مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: مردم با پیوستن به پویش همگانی چهار هفته در خانه بمانیم می‌توانند به سیر نزولی بیماری در استان کمک نمایند.

شیرانی گفت: حدود ۲۰ درصد از مردم به منظور فعالیت‌های ضروری باید از خانه خارج شوند لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با خودداری از مراجعه غیر ضروری به خارج از منزل، برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، فامیلی و دوستانه به مدت دو دوره کمون بیماری (۳ تا ۴هفته) و اعمال محدودیت‌های شدید رفت و آمدی به کنترل شیوع بیماری کمک نمایند.

او از ارباب جراید، رسانه و صاحب نفوذان خواست: با دعوت از مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیوستن به پویش چهار هفته در خانه بمانیم به بازگشت آرامش به جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار