به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معینی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن با بیان اینکه راه آهن پس از گذشت چند سال و عبور و مرور قطارهای باری و مسافری متعدد، دچار خستگی و استهلاک میشود گفت: استهلاک این مسیرها بستگی به میزان استفاده از هر مسیری دارد و روسازی ریلی اعم از ریل – تراورس – بالاست و غیره باید اصلاح و نوسازی شوند.
مدیرعامل تراورس با بیان اینکه مسیر راه آهن تهران – یزد – کرمان به ویژه بخش راه آهن یزد به کرمان در کیلومتر ۹۴۰ پس از گذشت چندین سال (نزدیک به ۳۰ سال) تا خود شهر کرمان در کیلومتر ۱۱۰۰ دچار خستگی و خرابیهای متعدد شده است، گفت: این مسیرها نیاز به یک بازسازی و نوسازی کامل داشت تا شاهد افزایش ایمنی و کاهش سوانح ریلی و همچنین افزایش سرعت قطار باشیم.
به گفته این مقام مسئول این اقدامات زمینه ساز راحتی و ایمنی به همراه کاهش زمان مسافرت است.
معینی بیان کرد: این اقدامات در شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) که بزرگترین و تخصصیترین شرکت ریلی غرب آسیاست آغاز شده است.
او با بیان اینکه این شرکت با به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد خود به صورت شبانه روزی با استفاده از امکانات ویژه و منحصر به فرد و ماشین آلات اختصاصی اقدام به انجام این عملیات مهم کرده است، افزود: بدین صورت که در زمان مشخص کل خطوط در حال بهره برداری و قدیمی باید به صورت روزانه و با متراژ مشخص جمع آوری شده و خطوط جدید و نو جایگزین میشود تا سیر قطارهای مسافری و باری بدون توقف و با برنامه مشخص انجام پذیرد.
او اضافه کرد: این امر اتفاق مهم و تاثیرگذاری است که در مسیر راه آهن جنوب شرق کشور در حال اجراست و ان شاء الله به زودی بخش قابل توجهی از مسیر بازسازی خواهد شد.
انتهای پیام/