مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین گفت: به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی در حوزه فضای مجازی، ما در این فضا به خارج وابسته هستیم.

در حوزه فضای مجازی به خارج وابسته هستیم‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز یکشنبه ٣٠ شهریورماه در نشست خبری دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج و دومین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج با اشاره به کارکرد‌های مختلف فضای مجازی در جهان امروز، گفت: امروز فضای مجازی در موضوعات مختلف به یک بستر تبدیل شده تا نظرات و دیدگاه‌ها در آن بیان شود. همچنین این فضا به بستری برای تبادلات اقتصادی و رسانه‌ای و سایر تبادلات تبدیل شده است. در واقع این فضا یکی از گلوگاه‌های حساس جهان امروز است.

وی ادامه داد: عملیات روانی در فضای مجازی ابعاد مختلفی دارد. البته بخش دیگری از آن نیز در حوزه ایجاد بستر‌های ویژه اقتصادی است که در فضای مجازی ایجاد می‌شود. بخش دیگر آن نیز تولیدات تخصصی و چند رسانه‌ای است که در لایه‌های فضای مجازی تعریف می‌شود. تولیدات تخصصی مثل انیمیشن ها و بازی رایانه‌ای هستند که به نوعی موجب پرورش فکر می‌شوند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی کشورمان به خارج از کشور وابسته است و ما هزینه‌های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال ارضی و حقیقی حفظ شود. اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده ایم. به دلیل نبودن اراده جهادی و انقلابی برای خودکفایی در حوزه فضای مجازی، ما در این فضا به خارج وابسته هستیم.

وی ادامه داد: دو سال پیش در سال ٩٧ اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج را برگزار کردیم که حدود ۳۵۰ نفر در قالب ١١٨ تیم از سراسر کشور حضور پیدا کرده و با هم رقابت کردند. این ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازی‌ها و نرم افزار‌های موبایلی و انیمیشن در تولید محتوا با یکدیگر رقابت کردند. نکته مهمی که در برگزاری این رویداد وجود داشت، این بود که تیم‌های شرکت کننده از موضوعات و سوژه‌ها بی اطلاع بودند و در ابتدای آغاز این رویداد به آن‌ها اعلام شد.

معین با اشاره به دستاورد‌های این رویداد دیجیتالی و مجازی اظهار کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از آن رویداد استخراج شد؛ برخی از بازی‌های موبایلی و سوژه‌هایی مانند بیمارستان مجازی که در ایام کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت حاصل همین رویداد است. در سال ۹۸ تصمیم گرفتیم این رقابت را به صورت سراسری در کشور برگزار کنیم که طبق آمار از نظر پهنه جغرافیایی و تعداد شرکت کنندگان بزرگ ترین رویداد استارتاپ آبی جهان شد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در خصوص ابعاد مختلف دومین رویداد فضای مجازی بسیج، گفت: در دومین رویداد فضای مجازی؛ ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم با یکدیگر رقابت کردند که ٣۵۴ نفر در قالب ١١٨ تیم به عنوان نفرات و تیم‌های برگزیده به مرحله پایانی راه پیداکردند. این تیم‌ها در حوزه بازی و انیمیشن استاندارد لازم را از داور‌ها دریافت کردند. مرحله انتخاب برگزیدگان نهایی در روز‌های دوم و سوم مهرماه برگزار خواهد شد. در این مرحله تیم‌ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ولیعصر حاضر خواهند شد و پس از رقابت با یکدیگر نفرات و تیم‌های برتر روز جمعه چهارم مهرماه معرفی خواهند شد و از تیم‌ها و نفرات برگزیده در این رویداد حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.