دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به ۱۵ روز نخست شهریور ماه ۴۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۶ درصدی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: متوسط ابتلای روزانه در استان در مرداد ماه ۱۶ مورد، در ۱۵ روز اول شهریور روزانه ۱۳ مورد و از ۱۶ شهریور تا کنون ۱۹ مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

او افزود: بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

شریف زاده از شهروندان خواست فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند و به محض بیرون رفتن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در ارتباط با احتمال ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد قطعی ابتلای دانش‌آموزان در مدارس شناسایی نشده است.

او تصریح کرد: یک مورد ابتلای دانش‌آموز خارج از استان شناسایی شده است که درون مدرسه‌ای نبوده است، اما با توجه به شرایط پیش رو بدون شک در روز‌های آینده با ابتلای دانش‌آموزان مواجه خواهیم شد.

شریف زاده با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان ۵.۲ درصد و در کشور ۵.۷۵ درصد است، بیان کرد: به طور متوسط هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در استان داشته ایم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: سن قالب فوتی‌ها بالای ۶۰ سال بوده است و از نظر جنسیت تفاوت قابل ملاحظه‌ای در زن و مرد وجود ندارد.

او افزود: تاکنون مرگ زیر ۱۰ سال در استان نداشته‌ایم.


بیشتر بخوانید


شریف زاده بیان کرد: شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۷.۵ درصد و در کشور ۴۴ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان مرگ و میر اختصاصی - علیتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۲ درصد و در کشور ۲۸.۴ درصد است.

او عنوان کرد: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، سربیشه با ۳۹۷ رتبه دوم، سرایان با ۳۷۵ رتبه سوم، بشرویه با ۳۶۳ رتبه چهارم، درمیان و قاین با ۳۳۶ رتبه پنجم و ششم، طبس با ۳۳۲ رتبه هفتم، زیرکوه با ۲۲۹ رتبه هشتم، نهبندان با ۲۰۵ رتبه نهم، فردوس با ۱۸۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه ۱۱ میزان بروز تجمعی کرونا را به خود اختصاص داده است.

شریف زاده تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های بیرجند و سربیشه قرمز (بسیار پرخطر)، شهرستان خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاین نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های سرایان و نهبندان زرد (متوسط خطر) و دو شهرستان بشرویه و زیرکوه سفید یا کم خطر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا متوسط ابتلای روزانه در استان ۱۴ مورد و در کشور هزار و ۹۶۳ مورد گزارش شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.