آیا جام باشگاه‌های آسیا برای فوتبال بانوان برگزار می‌شود؟

باتوجه به پیشرفت‌هایی که فوتبال بانوان در دهه‌های اخیر داشته است احتمال دارد برگزاری جام باشگاه‌های آسیا در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به اخباری که از فوتبال بانوان در سال‌های اخیر شنیده می‌شود، می‌توان پی برد که این رشته ورزشی، درحال توسعه و پیشرفت در اغلب کشور‌های جهان ا ست. کشورما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در فوتبال بانوان در حوزه تیم‌های ملی، باشگاهی و آکادمی‌های آموزشی فعالیت داشته است.

دختران فوتبالیست ایرانی هم نه تنها در کشور خودمان، بلکه اینک به عنوان لژیونر در لیگ‌های معتبر دنیا بازی می‌کنند. به طور مثال می‌توان به گلنوش خسروی، بازیکن پیشین ذوب آهن اصفهان اشاره کرد که فصل گذشته در لیگ ترکیه بازی می‌کرده یا یاسمین فرمانی که به تازگی در لیگ بلژیک مشغول به کار شده است.

تیم‌های باشگاهی هر ساله به مدت یک فصل در لیگ ایران با یکدیگر به صورت رفت و برگشت رقابت می‌کنند تا در پایان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، اما پس از پایان لیگ و مشخص شدن تیم قهرمان، هیچ برنامه‌ای از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قهرمان لیگ‌های فوتبال بانوان وجود ندارد و این درحالی است که تیم‌های فوتبال بانوان در اروپا یک فصل برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند تا سهمیه حضور در این رقابت ها را به دست آورند. این امید وجود دارد که چنین رویدادی برای توسعه فوتبال بانوان در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار بگیرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار