مانور جستجو و نجات دریایی دو سانحه هم زمان،در بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در راستای اعمال وظایف حاکمیتی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در دریا و اجرای کنوانسیون‌های بین المللی، مانور جستجو و نجات دریایی دو سانحه هم زمان در بندر نوشهر با موفقیت برگزار شد.

او افزود:این مانور با هدف ارتقاء سطح آمادگی و پاسخگویی سریع به شرایط اضطرار دریایی به منظور نجات جان افراد فرد سانحه دیده در دریا با استفاده از توان تجهیزاتی و پرسنلی مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی مازندران در آب‌های منطقه تحت نظارت بندر نوشهر برگزار گردید.

گرایلو  گفت: طبق سناریوی از پیش تعیین شده، کشتی سیترا در محدوده ۱۲ مایلی بندر نوشهر دچار سانحه شده و یک نفر از خدمه کشتی که در حال کار بر روی عرشه بوده مفقود گردید که به محض دریافت پیام از کشتی، و اعلام شرایط اضطرار از سوی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی، عملیات جستجو و نجات دریایی با فرماندهی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی آغاز شد.

او افزود:به طور همزمان بر اساس پیام دریافتی از شماره ۱۵۵۰ امداد و نجات دریایی یک نفر گردشگر دریایی در محدوده‌ی ۷ مایلی شرق بندر نوشهر دچار سانحه‌ی سقوط در آب شد که بلافاصله طبق هماهنگی صورت گرفته از سوی مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی، همیاران ناجی منطقه‌ی مزگاه به محل سانحه اعزام و در سریعترین زمان ممکن نسبت به نجات فرد سانحه دیده اقدام کردند.

گرایلو  گفت:در ادامه عملیات نجات در کشتی سیترا پس از رسیدن شناور ناجی به محدوده وقوع سانحه و انجام عملیات گشت زنی طبق رویه‌های استاندارد عملیاتی و با اعمال الگوی استاندارد، فرد سانحه دیده در فاصله‌ی یک مایلی محل وقوع سانحه مشاهده شد و اقدامات لازم برای انتقال وی به ساحل و اعزام به مراکز درمانی صورت پذیرفت.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران افزود:اهداف از پیش طراحی شده این مانور همانند مدیریت همزمان دو عملیات نجات دریایی در زمان استاندارد، تمرکز بر عملیات جست و جو در شرایط واقعی، بکارگیری توان همیاران ناجی و ارائه مشاوره‌های پزشکی همزمان مرکز واحد ایمنی به شناور ناجی ۶، به طور کامل محقق گردید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.